با اعلام دانشگاه علوم پزشکی یزد تمامی مراکز واکسیناسیون یزد به غیر از مسجد حظیره، عصر امروز و فردا جمعه ۱۲ شهریور تعطیل هستند و واکسیناسیون در تمامی مراکز از شنبه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۹۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ 02 September 2021

در طول یک ماه گذشته روند واکسیناسیون در استان یزد سرعت بسیار چشمگیری به خود گرفته به گونه ای که تزریق واکسن در این استان به متولدین 1360 هم رسید، این در حالی است که در بسیاری دیگر از استان‌ها کماکان واکسیناسیون در متولدین 55 به بالا انجام می شود.

با این حال اما برخی از افراد هم به ویژه متولدین دهه 50 اقدام به دریافت واکسن نکرده اند که در این زمینه به نظر می رسد شایعات بی اساسی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود بی تاثیر نیست، شایعاتی که می تواند منجر به تشدید شیوع کرونا در استان و در خطر افتادن جان شهروندان یزدی شود.

معاون مرکز بهداشت استان یزد در این رابطه و با اشاره به اینکه میزان مراجعه متولدین دهه 50 برای دریافت واکسن در یزد کم بوده و برخی هم برای دریافت واکسن سینوفارم مراجعه کردند که موفق به تزریق نشدند اظهار داشت: از همه افرادی که برای تزریق نوبت دوم سینوفارم به مراکز مراجعه کرده و موفق به دریافت واکسن نشدند عذرخواهی می‌کنیم.

رضا شریفی افزود: علت این مسئله این بود که واکسن در این هفته در سطح کشور توزیع نشد اما با توجه به ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور، در روز‌های شنبه یا یکشنبه تزریق واکسن سینوفارم در مراکز انجام می‌شود.

معاون مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: تاکنون بیش از 460 هزار دُز واکسن در استان یزد تزریق شده که 310 هزار نفر معادل 37 درصد واجدان شرایط دُز اول را دریافت کرده‌اند.

شریفی ادامه داد: در گروه سنی بالای 40 سال یعنی 1360 و ماقبل آن تاکنون 236 هزار نفر واکسینه شدند و 40 درصد از این گروه سنی هنوز واکسینه نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد بیشتر در گروه سنی 40 تا 50 سال قرار دارند که 60 درصد آن‌ها واکسینه نشده و امیدواریم به مراکز مراجعه کرده و واکسینه شوند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که تمامی مراکز واکسیناسیون استان یزد به غیر از مرکز مسجد روضه محمدیه(حظیره) عصر روز پنجشنبه و روز جمعه تعطیل هستند و افرادی که قصد تزریق واکسن دارند به مسجد روضه محمدیه مراجعه کنند.

قطعا با ورود محموله جدید واکسن کرونا به کشور، از روز شنبه مجددا واکسیناسیون در حجم گسترده‌ای در استان آغاز می‌شود و در هفته‌های بعد به احتمال بسیار بالا شاهد واکسیناسیون دهه شصتی‌ها در استان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار