معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از فراخوان متولدین ۱۳۶۵ به مراکز واکسیناسیون در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ 06 September 2021

محمدرضا دهقانی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با اشاره به اعلام گروه بندی جدید واکسیناسیون کرونا در استان یزد اظهار کرد: در شهر یزد متولدین ۱۳۶۲ و ماقبل آن و در سایر شهرستان‌ها در مناطق شهری، متولدین ۱۳۶۵ می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

وی با اشاره به ادامه دار بودن روند واکسیناسیون بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت افزود: تزریق واکسن در استان یزد به متولدین ۱۳۶۵ رسید و گروه سنی ۳۸ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۲ و ما قبل) در شهر یزد و گروه سنی ۳۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۵ و ما قبل) در مناطق روستایی شهر یزد می‌توانند جهت دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: خوشبختانه کار تزریق واکسن در استان با سرعت خوب و قابل قبولی در حال انجام است و طبق گروه بندی سنی افرادی که شامل دریافت واکسن می‌شوند، می‌توانند به مراکز تجمیعی تزریق واکسن مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد عنوان کرد: در سایر شهرستان‌ها در مناطق شهری، متولدین ۱۳۶۵ و ماقبل و در مناطق روستایی در شهرستان‌ها متولدین ۱۳۷۰ و ماقبل مشمول واکسیناسیون هستند.

وی با بیان اینکه مشخصات این افراد در مراکز بهداشتی وجود دارد و به تدریج برای آنان به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد ادامه داد: از کسانی که شامل دریافت واکسن می‌شوند می‌خواهیم تا نظم مراکز و سالن‌های تزریق واکسن را برقرار و حضور خود را در این مراکز مدیریت کنند تا از ازدحام جلوگیری شود.

دهقانی اظهار داشت: این افراد در صورت عدم دریافت پیامک، می‌توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهری و در مناطق روستایی به مراکز بهداشتی روستایی مشخص شده برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: انجام واکسیناسیون کرونا به معنای پایان کرونا نیست و همچنان استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی فیزیکی و شستن دست‌ها را باید جدی بگیریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: متأسفانه مشاهدات در مورد افراد بستری و مرگ و میر نشان می‌دهد سن ابتلاء، بستری و فوت ناشی از ابتلاء به کرونا پایین آمده که نشان می‌دهد افرادی که از زدن واکسن خودداری کرده‌اند، دچار این بیماری و مشکلات خطرناک‌تر و حتی فوت شده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار