رییس‌کل دادگستری یزد گفت: با همکاری صاحبان صنایع و پیگیری مسئولان هم‌اکنون زمینه اشتغال ۷۶ درصد مددجویان زندانی در استان فراهم شد و این عدد تا هفته آینده به ۸۰ درصد می‌رسد.
کد خبر: ۹۹۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ 07 September 2021

 

به گزارش «تابناک یزد»، غلامعلی دهشیری روز سه‌شنبه در مراسم آغاز به کار هیات بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی ویژه بازرسی از زندان‌های استان افزود: جذب مددجویان «رای باز» در کارگاه‌های تولیدی و فراهم کردن برخی شرایط کار در محیط زندان برای مددجویان « بندبسته» جزو اهداف یادشده برای اشتغال جامعه هدف است.

وی با قدردانی از همراهی و همگرایی مجموعه قضایی استان و توجه خاص مجموعه نیروهایی مدیریت، مددکاران و همکاری خیران یزدی با زندان ادامه داد: فعالبت های اصلاحی و اشتغال مددجویان بر اساس مقررات جزو برنامه های مهمی است که با همکاری بخش های مختلف پیگیری و اقدام می‌شود.

این مسئول قضایی به اهمیت حقوق شهروندی اشاره کرد و یادآور شد: تعالیم روح‌بخش و قوانین متعالی نظام اسلامی هم در قانون و نیز در قوانین مجازات اسلامی و نگاه بسیار دقیق و ارزشمند به مقوله انسان و تلاش برای اصلاح مجرمان دارد و اگر در پاره‌ای از موارد نقض حقوقی صورت می‌گیرد از خلأی قوانین نیست بلکه ناشی از مشکل های شخصی برخی افراد و یا شاید عقده‌های فردی است.

دهشیری گفت: تلاش و همت مجموعه قضایی و نیروهای مدیریت زندان بر اصلاح مجرمان است اما باید اذعان کرد این اصلاح بدون مشارکت آحاد جامعه، فرهیختگان و افراد صاحب‌نفوذ و کلام صورت نمی‌گیرد و همه مردم و اقشار جامعه باید نسبت‌به موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و اصلاح حساس باشند که این موضوع رویکردی است که هم اکنون در استان دنبال می‌شود.

همچنینی بیست و ششم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ شمسی حسین سبزواری،مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی یزد تعداد مددجویان زندانی استان را سه هزار و ۵۰۰ نفر و زندانیان جرایم غیرعمدمالی را ۱۲۵ نفر ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار