فرماندار یزد با تاکید بر اهمیت مطالعه کتاب و کتابخوانی در پیشرفت جامعه گفت: مدافع تعطیلی کتابخانه های عمومی در زمان اعمال طرح محدودیت هایی کرونا نبودیم و این مساله در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان نیز مطرح شد و نباید چنین نهادهای فرهنگی کاملا تعطیل شود.
کد خبر: ۹۹۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 12 September 2021

 

به گزارش «تابناک یزد»، سیدمحمد رستگاری روز یکشنبه در نشستی با اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان که در سرسرای کتابخانه مرکزی یزد و با حضور شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای شاهدیه، حمیدیا، زارچ و مدیران نهادهای مرتبط برگزار شد، افزود: تعطیلی کتابخانه ها درست نبود و می توان با ایجاد محدودیت و فاصله گذاری اجتماعی به اعضا خدمت کرد.

وی ادامه داد: کتابخانه ها از جمله فضاهای فرهنگی است که باید دایر باشد و با ایجاد شیوه نامه های جدید و با حضور تعداد کمتر اعضا همه بتوانند از امکانات آن استفاده کنند به ویژه مطالعه در ایام فراغت یکی از بهترین کارهای افراد است و هرچند با رفتن به سمت فضای مجازی از برخی خدمات کتابخانه ها استفاده شد اما بسیاری از افراد نتوانستند از فضای آن استفاده کنند.

فرماندار یزد گفت: در مورد بوستان ها همین نظر وجود دارد، می توان وسایل بازی موجود در پارک ها را تعطیل کرد، نه اینکه فضای باز بوستان کاملا شود، این ۲ فضا عموما مورد استفاده مردمی است، نباید کاملا تعطیل شود ، امید می رود با برنامه ریزی جدید،پیشنهادها را به مسوولان استان و کشوری ارایه دهیم.

همچنین مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد در این نشست گفت: در ایجاد زیرساخت های لازم اقدام های خوبی انجام شد که با همکاری مسئولان دستگاه های مختلف و نهاد کتابخانه های عمومی کشور ساختمان کتابخانه مرکزی به عنوان یکی از زیباترین فضاهای فرهنگی بعد از ۲۵ سال بلاتکلیفی به بهره برداری رسید.

رقیه دوست فاطمیها، افزود: فقط ۱۰ باب کتابخانه مرکزی در مراکز استان های کشور وجود دارد که یکی از زیباترین و فاخرترین آنها که همه بخش های لازم را دارد، کتابخانه مرکزی یزد است و خوشحالیم که با راه اندازی آن که یکی از رویاهای ما بود، بعد از ربع قرن بلاتکلیفی با همکاری همه به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: وقتی کتابخانه ها آباد شود، شهر و فرهنگ جامعه نیز رونق پیدا می کند، لذا درخواست داریم در تامین بودجه های فرهنگی عنایت بیشتری به کتابخانه های عمومی صورت گیرد و دغدغه همکاران در ۱۱ شهرستان استان کمبود بودجه فرهنگی است که تقاضای مساعدت در این زمینه دارند.

همچنین رییس کتابخانه های عمومی مرکز استان یزدگفت: از پنجم تیرماه امسال تا هفته گذشته کتابخانه های عمومی تعطیل بود، فعالیت کتابداران متوقف نشد، آنها به صورت مجازی با ایجاد گروه های مختلف به اعضا خدمت رسانی کردند.

محمد محسن رفیعی افزود: صفحه کتابخانه مرکزی یزد یکی از بهترین صفحه های مجازی بود که با ۲ بخش عمومی و کودک فعال بود و هم اکنون همه کتابخانه های عمومی مجهز به خطوط پرسرعت اینترنت برای استفاده اعضاست.

وی ادامه داد: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز با ۶ بخش در حال برگزاری است که در سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار می شود و شرکت در جشنواره برای همه اقشار امکان پذیر است و در صورت شرکت کارکنان دولت در این مسابقه برای آنها هشت ساعت دوره آموزشی محاسبه می شود.

رییس نهاد کتابخانه های عمومی یزد ادامه داد: با جلسه های منظم و همکاری همه دستگاه ها و نهاد کتابخانه های عمومی کشور بعد از سال ها بلاتکلیفی کتابخانه مرکزی افتتاح شد که رتبه شهرستان از نظر فضای کتابخانه که قبل از آن چهار و نیم متر مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر بود به پنج و ۸۶ صدم مترمربع افزایش یافت و این شهرستان از رتبه دهم به ششم کشوری ارتقا یافت، امیدواریم با افتتاح فضاهای جدید به سرانه جایگاه مطلوبی برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار