نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: وقفیات را به سمت موارد ضروری جامعه هدایت کنید تا عامه مردم از آن استفاده کنند .
کد خبر: ۹۹۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 04 October 2021

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دفتر امام‌جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل و جمعی از مسئولین اوقاف و امور خیریه استان افزود: با تبیین و روشنگری صحیح مردم را نسبت به وقف مطمئن کرده و ابهامات را برطرف نمایید تا واقف یقین کند طبق وقف‌نامه و نیت او عمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقف یکی از کارهای مهم و باارزش و صدقه جاریه است و ذخیره ی باارزش اخروی برای واقف و منشاء خدمات و خیرات فراوانی برای جامعه است ادامه داد: با توجه به نیت‌های متنوعی که برای وقف وجود دارد، باعث تقویت امور معنوی، فرهنگی، سلامت و علم و آموزش جامعه می شود و وقف در تمامی این امور اثرگذار است.

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم از وقف استفاده کرده و از آن بهره‌مند می شوند بیان در ارث تعدادی محدودی از افراد و بستگان از اموال متوفی به صورت درست یا نادرست بهره مند می شوند ولی در وقف تعدادی زیادی حتی میلیون ها نفر از افراد جامعه از خیرات و مزایای مادی و معنوی موقوفه استفاده می کنند.

ناصری با بیان آثار فراوان اخروی وقف برای واقف اظهار کرد: اگر لطف و فضل خداوند متعال و شفاعت اهلبیت (ع) نباشد بضاعت کم ما در برزخ جوابگوی نعمت های فراوان خدا نخواهد بود ولی با اعمال نیکی همچون وقف بعد از فوت انسان و در برزخ نیز ثواب و پاداش آن به واقف خواهد رسید و می تواند نواقص انسان را جبران کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار