مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: در چارچوب انجام مسئولیت‌های اجتماعی و به منظور کمک به پروژه نیمه تمام ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان،در یکسال گذشته پنج میلیارد تومان برای تکمیل این مرکز درمانی کمک شده است.
کد خبر: ۹۹۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 06 October 2021

رضا فلاح مبارکه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت متبوع وی علاوه بر دو درصد عوارض فروش مواد معدنی که برای توسعه و آبادانی شهر و روستای منطقه پرداخت می کند، در چارچوب انجام مسوولیت‌های اجتماعی به نهادهای مختلف آموزشی، فرهنگی و حمایتی نیز کمک کرده است.

وی به به پرداخت ۶۲ میلیارد تومان عوارض در سال ۹۹ اشاره و بیان کرد: این رقم نسبت به سال ماقبل حدود ۲ برابر افزایش نشان می دهد و در حوزه شهری توسط شهرداری و در روستاها توسط دهیاران در امور عمرانی هزینه شده است.

وی بدون ذکر مبلغ خاطر نشان کرد: تعمیر مدارس، کمک مالی به مدد جویان امداد و بهزیستی، ورزش و جوانان، کتابخانه و امور فرهنگی از جمله اقداماتی برشمرد که از کمک های مالی این شرکت معدنی برخوردار بوده است.

به گفته فلاح،کمک به رشد فرهنگ و نویسندگی، تئاتر و هنرهای نمایشی، خوش نویسی و راه اندازی نمایشگاه کتاب با تخفیف کم سابقه ۶۰ درصد از جمله اقدامات شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در حوزه فرهنگ و هنر است.

این فعال معدنی به نبود پایگاه انتقال خون و مشکلات پیش روی مردم اشاره کرد و افزود: به خاطر رفاه حال شهروندان و جلوگیری از پیمودن ۱۱۰ کیلومتر مسافت بافق- یزد، یک پایگاه انتقال خون با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان در آهنشهر راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن با بیان اینکه طرح ساخت بیمارستان بافق حدود ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: خیران محلی و منابع داخلی این شهرستان،تا کنون ۲۰ میلیارد تومان هزینه های تکمیل بیمارستان را تامین کرده اند و از لحاظ بودجه برای اتمام کارهای ساختمانی این پروژه اگر مشکلی وجود دارد برعهده دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و وزارت بهداشت است.

وی همچنین از باطله برداری معدن جدید سنگ آهن آریز ( دی ۱۹) با مشارکت ۵۰ درصدی مجتمع معدنی چادرملو اردکان خبر داد و افزود: این معدن بیش از ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن دارد که بهره برداری از آن بین سنگ آهن بافق و چادرملو به طور مساوی موافقت و تقسیم شده است.

فلاح،باطله برداری معدن یاد شده را ۴۰ میلیون تن اعلام کرد و افزود: پس از برداشت باطله، به سنگ آهن مورد نیاز می رسد که بخشی از خوراک کارخانه گندله سازی بافق را تامین می کند.

وی به برداشت سالانه ۶ میلیون تن سنگ آهن در سال های۹۶ و ۹۷ از معدن چغارت پیر خبرداد و تصریح کرد: اصلاح هندسی انجام شده است تا برای چند سال دیگر عمر این معدن افزوده شودزیرا در سال ۱۴۰۰ به چهار میلیون سنگ آهن نیاز داریم.

سه مدرسه ۶ کلاسه با هزینه ۹ میلیارد تومان از سوی این مجموعه معدنی در یکسال گذشته ساخته و تحویل اداره آموزش و پرورش شهرستان شد.

حدود هفت هزار نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به کار اشتغال دارند که با احتساب خانواده و بازنشستگان افزون بر ۷۵ درصد جمعیت شهرستان به نوعی وابسته به این شرکت است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار