نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: فضاسازی‌ها در شان دارالعباده باشد و چهره شهر در عین زیبایی برای مردم امیدوار‌کننده بوده و سبب حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها شود.
کد خبر: ۹۹۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸ 06 October 2021

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با رئیس جدید سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: برای کار درست نیاز به برنامه‌ریزی صحیح است.

وی گفت: مسائل مهم و گوناگون فرهنگی در شهر دارالعباده وجود دارد که جز مسائل اصلی به حساب می‌آید و باید مورد رسیدگی واقع شود.

ناصری با بیان اینکه رسیدگی به ظاهر شهر متناسب با مناسبت‌ها انجام شود گفت: فضاسازی‌ها در شان دارالعباده باشد و چهره شهر در عین زیبایی برای مردم امیدوار کننده باشد که بازم هم لازم است توجه به دین و فرهنگ اسلامی فراموش نشود و نقش و نگارها سبب حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت توجه به صنعت گردشگری تصریح کرد: چهره شهر، ادب و اخلاق مردم و اعتقادات آنها را نشان دهد و سعی شود که مفاهیم خوبی را از ما در ذهن گردشگران ثبت کند، همچنین به تنوع در شهر و نصب تابلوهای جذاب برای گردشگران توجه شود.

بسیج کارمندی پیگیر فضاسازی محیطی دستگاه‌های دولتی است

ماجرای افغانستان و فضاسازی‌ رادیکال‌های اصلاح‌طلب

ناصری افزود: این تابلوها باید دارای مفاهیم جذاب باشد و گردشگران با دید آنها با انتقال این مفاهیم با اسلام و فرهنگ اسلامی ایرانی آشنا شوند.

وی گفت: لازم است که مفاهیم تابلوها در خصوص ارتباط با خدا باشد و اثر آرامش بخشی داشته باشد، چهره شهر باید زیبا، تمیز و با نشاط باشد، مردم باید با زیبایی و ظرافت در فضاسازی‌های شهری، در جریان مناسبت‌ها قرار بگیرند، فعالیت‌ها باید سنجیده بوده و به جنبه‌های شرعی و فرهنگی توجه شود.

امام جمعه یزد افزود: در برنامه‌ریزی‌ها به همه جوانب دقت کنید و سنت‌های دینی و فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی را جایگزین سنت‌های غلط غربی کنید البته این اقدام مهم نیازمند یک کار ظریف است.

ناصری گفت: چون یزد شهر مذهبی‌ است، دشمن به شهر یزد توجه دارد و قصد دارد فرهنگ اصیل اسلامی یزد را کمرنگ کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بیان کرد: فضای مجازی خلاءهایی را در حوزه‌های مهم دین ایجاد کرده که باید اصلاح شود و ارتباط مردم با مساجد و روضه‌ها دوباره برقرار شود.

ناصری ادامه داد: می‌توان با نصب تلویزیون‌های بزرگ در سطح شهر، مفاهیم را در قالب هنر از جمله کلیپ‌های کوتاه و آموزنده، تصاویر و جملات زیبا، به مردم آموزش داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر شفافیت در حوزه مالی تاکید کرد و گفت: باید در این حوزه قوی، مطمئن و شفاف عمل کرد تا جلوی فتنه‌ها گرفته شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این دیدار از تدوین برنامه و ارائه آن به آیت الله ناصری برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در سازمان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این برنامه با اطلاعات دقیق و استفاده از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تدوین شود.

صداقت افزود: قطعا از نتایج مطالعه و پژوهشی که در زمینه مدیریت شهری در حوزه فرهنگی، اجتماعی، هنری و اقتصاد شهر اسلامی مورد توجه مقام معظم رهبری با پنج شاخص اصلی انجام شده، استفاده می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت هماهنگی دستگاهی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و ارتقاء خدمات حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تاکید کرد و گفت: جهت دریافت رهنمودهای امام جمعه، با توجه به نگرانی‌هایی که در این حوزه دارند جلسات منظمی برقرار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار