آنفلوآنزا بیشتر کودکان و سالمندان را درگیر می کند

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه کاهش چشمگیری در ابتلا به کرونا در استان شاهد هستیم، ‌گفت: در عین حال روند ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در این استان افزایشی است.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 08 November 2022

به گزارش «تابناک البرز» دکتر احمد مهدوی اظهار داشت: با توجه به اینکه آمار مبتلایان و مراجعان آنفلوآنزا،‌ سرماخوردگی و کرونا به صورت هفتگی جمع آوری می شود، طی  هفته گذشته افزایش چشمگیر آنفلوآنزا در بین سنین مختلف مردم استان البرز را  شاهد بودیم .

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا ، سرماخوردگی و کرونا علائم مشابه دارند، افزود:  بسیاری از بیماران به مراکز خصوصی و درمانگاه های استان مراجعه می کنند و همین امر سبب شده تا آمار دقیقی از میزان ابتلا به این بیماری ها در البرز نداشته باشیم .

این مسوول خاطرنشان کرد: آنفلوآنزا بیشتر کودکان و سالمندان را درگیر می کند و همین امر سبب شده تا میزان بستری های آنفلوآنزا در افراد زیر ۶ سال  و سالمندان  نسبت به هفته های قبل در مراکز درمانی استان بیشتر باشد.

 مهدوی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: کرونا نسبت به هفته های قبل آمار کاهشی را در استان البرز دارد و درزمان حاضر فقط  شهرستان کرج زرد کرونایی و سایر شهرستان های استان آبی است و این آمار به صورت قابل قبولی در البرز کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه استقبال از دریافت واکسن یادآور کرونا در البرز رضایت بخش نیست، گفت: از مردم استان درخواست می شود ضمن رعایت دستور العمل ها ، تزریق واکسن را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹  در دستور کار داشته باشند.

رییس  مرکز فوریت های پزشکی استان البرز گفت: اکنون بستری های کرونایی البرز ۹۲ نفر است و طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی داشتیم در صورتی که طی هفته گذشته فوتی کرونایی نداشتیم .

مهدوی یاد آور شد:  از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان البرز بیشترین فوتی های کرونایی بین  سنین ۷۲ تا ۷۶ سال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار