تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته خبری مبنی بر دو تغییر در سطح معاونت و اداره نظارت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام شده که بر اساس این تغییرات و طی احکام جداگانه ای ، سرپرست اداره نظارت بر ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی و همچنین سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان منصوب شدند .
این تغییرات در حالی رخ می دهد که در روزهای ابتدایی هفته جاری و در شورای برنامه ریزی استان ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتقادات بسیار تندی را نسبت به عملکرد حوزه راهداری داشت و به نظر می رسد این انتقادات که در واقع انتقاد از مجموعه کارشناسی و تیم کاری مدیریتی راهداری بوده ، مدیر کل این دستگاه را وادار به تغییر در سطوح پایین تر از خود کرده است .
علی احمد زاده یکشنبه 13 آذر در نشست شورای برنامه ریزی استان با اشاره به ناکارآمدی تیم حوزه راهداری گفته بود که نارضایتی خود از پروژههای حوزه راهداری را به اطلاع رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور رساندیم . سرعت کار در پروژههای حوزه راهداری پایین بوده و مردم از وضعیت روشنایی تونلها رضایتی ندارد. جادههای روستایی مرتب مسدود بوده و امکانات راهداری برای بازگشایی این جادهها مناسب نیست.
این انتقادات گویا نهایتا مدیر کل راهداری را به این نتیجه رساند که رضا فراسی نیا را به سمت سرپرست اداره نظارت بر ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی اداره کل منصوب کند .
در سوابق کاری مهندس رضا فارسی نیا ،رئیس اداره راه و شهرسازی بهمئی،رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده ای شهرستان بهمئی ،مشاور مدیر کل راه و شهرسازی،رییس اداره نظارت بر طرح های عمرانی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان،نماینده مدیرکل در بنیاد علوی شهرستان لنده و ناظر عالی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان مشاهده می شود.
و در انتصابی دیگر محمد حسین پور قندعلی به سرپرستی معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان منصوب شود .
حسین پور قندعلی دارای مدرک کارشناسی ارشد و در سوابق کاری وی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان بروجن ،رئیس اداره مرکز مدیریت راه های استان چهارمحال و بختیاری،رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردل و رئیس راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان اردل مشاهده می شود.
نکته ای که در تغییرات جدید بسیار مهم است ، نتیجه این تغییرات در تحرک به پروژه های حوزه راه خصوصا راه های روستایی است . پروژه هایی که استاندار معتقد است امسال اعتبارات بسیار خوبی دارند و کم تحرکی در این پروژه ها نتیجه کم کاری و ضعف تیم مدیریتی راهداری است و حالا باید دید آیا این پروژه ها با تغییرات جدید در عملیات اجرایی تحرک خواهند داشت یا نه ! ضمن اینکه به نظر می رسد یکی از مشکلات اساسی در کم تحرکی پروژه ها مربوط به عملکرد پیمانکاران است که احتمالا از ضعیف بودن این پیمانکاران است !