تامین زمین برای 570 نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن سمیرم

بررسی وضعیت ثبت نام بیش از پنج هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سمیرم انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ 25 April 2023

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم گفت: طرح تفکیکی برای واگذاری اراضی به متقاضیان واجد شرایط تهیه و تصویب شده است.

حسین منصورزاده افزود: بررسی وضعیت ثبت نام بیش از پنج هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان از نظر سابقه واگذاری دولتی (از سامانه جامع املاک و مستغلات)، استعلام سابقه مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک و استعلام تسهیلات بانک مسکن انجام پذیرفته است.

وی گفت: فرم بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان که به دلایل مختلف نیاز به اصلاح داشت پس از بررسی‌های لازم برای سیر ادامه مراحل ثبت نام مورد اصلاح قرار گرفت.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم درباره نحوه تامین زمین در شهرهای ۶ گانه شهرستان سمیرم افزود: در شهر حنا، تغییر نمایندگی اراضی واقع در حریم و محدوده شهر اجرا شد و زمینی وسعت ۲۶ هکتار داخل محدوده پس از تهیه طرح تفکیکی و مصوب شدن در کمیسیون ماده پنج، از اداره راه و شهرسازی به بنیاد مسکن شهرستان تحویل داده شد.

منصورزاده گفت: این زمین به تعداد ۲۴۵ پلاک بوده که برای ۴۹۰ متقاضی دارای شرایط فعال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در شهر کمه، زمین های مازاد مسکن مهر این شهر به وسعت پنج هکتار پس از تهیه طرح تفکیکی و تصویب در کمیسیون ماده پنج استان اصفهان به تعداد ۳۹ پلاک برای ۳۹ متقاضی دارای شرایط فعال، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تحویل داده شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم گفت: در شهر ونک زمینی به وسعت پنج هکتار برای تغییر نمایندگی در نظر گرفته شده که تبصره یک ماده ۴۷ (حق مرتع) توسط اداره کل راه و شهرسازی واریز شده و در این شهر مشکلی از بابت تامین زمین وجود ندارد.
منصور زاده افزود: برای شهر فتح آباد زمینی به وسعت چهار هکتار برای اجرای طرح در نظر گرفته شد و تغییر نمایندگی نیز انجام شد و متقاضیان، شامل تخصیص زمین می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار