استقبال یخی مدیران از نمایش دفاع مقدس

نخستین اجرای عمومی نمایش «کوارتت پر» در فرهنگ سرای انقلاب

انتظار می رود نمایش «کوارتت پر» از استان اردبیل جزو نمایش های برگزیده جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس شود. قرار بود این نمایش دفاع مقدس به صورت اختصاصی برای مدیران ارشد استان به اجرا دربیاید اما حتی یک مدیر کل هم برای تماشای نمایش نیامد.
کد خبر: ۱۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲ 10 March 2015

نخستین اجرای عمومی نمایش «کوارتت پر» با موضوع دفاع مقدس در فرهنگ سرای انقلاب اردبیل واقع در باغ جیرال به روی صحنه رفت.

به گزارش تابناک اردبیل، قرار بود این نمایش دفاع مقدس به صورت اختصاصی برای مدیران ارشد استان به اجرا دربیاید اما برغم ارسال دعوتنامه برای تمامی مدیران کل، حتی یک مدیر کل هم برای تماشای نمایش نیامد.

با این حال چهره هایی مثل جواد قرآن نویس رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز استان ، محمد سیمزاری از فعالان فرهنگی و کارشناس هنرهای نمایشی، جمعی از مسئولان فرهنگی سپاه اردبیل و تعدادی از فعالان فرهنگی و علاقه مندان به تئاتر برای تماشای نمایش در هوای سرد اردبیل خود را به فضای گرم فرهنگسرای انقلاب رسانده بودند.

در ابتدای مراسم ناصر رهنما آذر پیشکسوت تئاتر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان با بیان اینکه استفاده از هنر برای انتقال ارزشهای دفاع مقدس مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است از مسئولان استان خواست با مسئولیت پذیری بیشتری از هنرمندان حمایت کنند.

نمایش «کوارتت پر» که به قلم «سید صادق فاضلی» با کارگردانی «سیدرزاق صفوی» و «مرجان حسین زاده» برای جشنواره ی ایثار در مرحله اول از بین متون ارسال و انتخاب شده بود و اکنون مرحله ی بازبینی دوم را پشت سر نهاده است.

این نمایش در دو بخش به اجرا درمی آید. بخش اول داستان دو رزمنده را حکایت می کند که در حال خنثی سازی مین و باز کردن معبر برای حمله هستند. دو پرنده در حوالی آنها در پرواز هستند که رزمنده ها با انفجار مین والمر به هوا پرتاب می شوند و این آغاز داستان است.

بخش دوم نمایش «کوارتت پر» حکایت دو رزمنده است که در حال خنثی سازی مین های آبی و باز کردن معبر در اروند رود هستند و دو پرنده حوالی آنها در پروازند. دشمن رزمنده ها را می بیند و یکی را هدف گلوله قرار می دهد. داستان در فاصله شلیک تا رسیدن گلوله روایت می شود.

«مرجان حسین زاده» یکی از دو کارگردان این نمایش در خصوص این اثر به خبرنگار تابناک گفت: این نمایش یک اثر فاخر و ارزشی است که هدف آن ادای دین به هشت سال دفاع و فداکاری و جانفشانی رزمندگان جنگ نابرابر و همه ی مردم غیور ایران سرافراز است.

وی افزود: این نمایش از طرف گروه «تماشا» در جشنواره شرکت کرده و انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل اجرای اختصاصی آن را عهده دار است.

«سیدرزاق صفوی» دیگر کارگردان این اثر نیز با بیان اینکه گروه تماشا برای حاضر شدن این نمایش سه ماه تمام را در زیرزمین یک موسسه فرهنگی خصوصی تمرین کرده اند از مسئولان خواست فضای لازم برای تمرین تئاتری ها را در استان مهیا کنند.

صفوی در ادامه از اجرایی شدن این اثر در اوایل سال آتی برای عموم همشهریان خبر داد و ابراز امیدواری کرد مسئولان با حمایت از چنین کارهای هنری و ارزشی این مجموعه را در انجام وظیفه یاری کنند و امید بخش هنرمندان برای انجام چنین کارهای فاخر در حوزه ی دفاع مقدس باشند.

در این نمایش سید سعید موسوی در نقش "زخمی" ، مهتاب نصیری در نقش "تنها" ، امیر هادی زاده در نقش "دلدار" و استاد غفور ملکی در نقش "دلجو" به ایفای نقش می پردازند.

همچنین طراحی صحنه بر عهده جواد علایی است. اصغر علیزاده به عنوان دستیار کارگردان و مسئول اجرای دکور است و خانم "ناهید گیاه چینی مریان" نیز به عنوان طراح لباس با گروه همکاری می کند.

- پلاک هم نشدی برگردی مادر ...

- اونو ببخش مادر! گردن که جزغاله بشه دیگه پلاکی نمی مونه ...

نمایش «کوارتت پر» دارای دیالوگهای متفاوت و هنرمندانه ای است که با توجه به نقش آفرینی قوی بازیگرانش انتظار می رود جزو نمایش های برگزیده جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس شود.

گزارش از: یاشار پورمجید

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار