قلعه رکن آباد میبد، واحد گردشگری می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: قلعه تاریخی و قاجاری روستای رکن آباد میبد پس از بازسازی به واحد اقامتی ـ پذیرایی تبدیل شده و باعث رونق گردشگری روستای رکن آباد می شود.
کد خبر: ۱۶۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 14 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی شرافت به همراه معاونان اداره کل در بازدید از این قلعه که در مراحل پایانی مرمت قرار دارد گفت: روستای رکن آباد از نظر قدمت تاریخی به قرن پنجم نسبت دارد و آن گونه که گفته می شود این روستا با نظر سید رکن الدین بنا شده است.

وی افزود: ابنیه های کهن این محل، تاریخ مدونی فراتر از 500 سال دارند؛ سنگ بنای مسجدجامع رکن آباد تاریخ ‎9‎2‎7هجری را نشان می دهد و این مسجد 500ساله را به ما معرفی می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: قلعه وزیر رکن آباد میبد نیز به شماره ثبتی ‎9‎1‎2‎3در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و از بناهای شاخص این روستا به شمار می آید.
شرافت خاطرنشان کرد: با توجه به سبک معماری بنا، قدمت قلعه تاریخی این روستا به دوران قاجار بر می گردد و قلعه از نوع خاصی است که در میان دو منزل مسکونی قرار گرفته و ورودی قلعه دارای تزئیناتی بوده و در دو طبقه ساخته شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند در قالب طرح مشارکتی با میراث فرهنگی به احیای بافتها و آثار تاریخی کمک کنند که در این راستا مرمت و احیای کامل قلعه وزیر از سوی بخش خصوصی انجام گرفت و هم اکنون مراحل پایانی کار در حال انجام است .
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار