رونق ویلاسازی در روستاهای اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل، از رونق ویلاسازی در روستاهای استان اردبیل ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۲۸۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 30 August 2016
به گزارش تابناک اردبیل، فرهاد سبحانی اظهار داشت: ما در برخی از روستاها شاهد ساخت و سازهای خارج از محدوده و غیرقانونی هستیم که حریم این روستاها را تهدید می‌کند به طوری که در سال‌های اخیر ساخت ویلا و برخی از واحدهای مسکونی غیر ضرور از سوی عده‌ای افراد سودجو در روستاها حریم این مناطق را به مخاطره انداخته است.

وی هرگونه ساخت و ساز خارج از محدوده را خلاف مقرارت و قوانین توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده است در این روستاها هرگونه ساخت و ساز باید با استعلام از بنیاد مسکن انجام شود و فرد متقاضی باید از دهیاری پروانه بگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: جرایم سنگینی برای متخلفان ساخت و ساز خارج از محدوده در روستاها در نظر گرفته شده است تا جلوی تغییر کاربری‌های نامناسب گرفته شود.

سبحانی موضوع حفظ کاربری را در ساخت و سازهای روستایی یادآور شد و گفت: متاسفانه چه در ساخت و سازها و چه در خرید و فروش‌ها استعلامی انجام نمی‌شود در حالی که ما با دو قانون منع فروش اراضی غیرکاربری مسکونی و حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی روبه‌رو هستیم که باید هر دو قانون مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در برخی از حاشیه روستاها شاهد ساخت و سازهای غیرقانونی و خارج از محدوده هستیم که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری مراجع قضایی به دشت با این ساخت‌ و سازها برخورد می‌کنند، تصریح کرد: هر چند این تخریب واحدها اعتراض‌ها و مشکلات تبعات اجتماعی را به دنبال دارد اما در همان مراحل اولیه با گزارش‌های تهیه شده تخریب این واحدها به سرعت انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: در قالب کمیسیون ماده 99 ما به ساخت و سازهای داخل محدوده که خلاف قوانین و مقررات انجام می‌شود جریمه‌های سنگینی را وضع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای خارج از ضوابط و قوانین اقدام به ساخت و ساز کنند.

سبحانی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن جریمه و سنگین بودن برخورد با تخلفات دیگر کسی در روستاها راغب به انجام کار غیرقانونی نیست، افزود: همچنان این رویه را ادامه می‌دهیم و باید شرایطی را فراهم کنیم تا تخلفات در این حوزه به حداقل برسد

انتهای پیام/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
ویلا تیستن اینا.
یک عده بی پول فلک زده فقیر میان یه خونه ای می سازن کنار جاده اصلی منتهی به روستا
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار