شطرنج همدان درانتظار آینده درخشان

احسان قائم‌مقامی در هشتمین دور حضورش در استان همدان آینده شطرنج این استان را درخشان دانست و از برنامه‌ها آینده ورزشی خود گفت.
کد خبر: ۴۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰ 18 June 2015

احسان قائم‌مقامی در هشتمین دور حضورش در استان همدان آینده شطرنج این استان را درخشان دانست و از برنامه‌ها آینده ورزشی خود گفت.

به گزارش فارس ، شطرنج ورزشی فکری و مهیج است که در تقویت حافظه و تفکر افراد نقش بسزایی دارد و اکثر خانواده‌ها به منظور سنجش میزان بهره هوشی فرزندان خود آنان را به حضور در دوره‌های آموزشی این رشته ترغیب می‌کنند.

این رشته ورزشی در دنیا پرکاربرد است و چهره‌های شناخته شده بسیاری دارد و ایران نیز در سال‌های اخیر شاهد حضور شطرنج‌بازان برجسته‌ای بوده که سطح کیفی و کمی این ورزش را تا حد چشمگیری بالا بردند.

هیئت شطرنج استان نیز به منظور ارتقای سطح بازیکنان خود از سال گذشته در اقدامی کم‌نظیر با دعوت از استاد بزرگ شطرنج ایران دوره‌های آموزشی ویژه فعالان و علاقه‌مندان این رشته برگزار کرد.

در همین راستا و به منظور آگاهی از دلیل حضور احسان قائم‌مقامی در استان و برنامه‌های این استاد بزرگ شطرنج ایران خبرنگار فارس در حاشیه هشتمین دور حضور وی در همدان گفت‌و‌گویی با وی ترتیب داد.

*آینده درخشانی در انتظار شطرنج همدان است

استاد بزرگ شطرنج ایران با اشاره به آغاز حضورش از سال گذشته در هیئت شطرنج همدان،‌ اظهار کرد: در پی رایزنی‌های رئیس هیئت شطرنج استان و با مشاهده شوق ورزشکاران این رشته و کادر این هیئت برای پیشرفت شطرنج استان، از سال گذشته تصمیم به همکاری با این هیئت گرفتم و قراردادی یک ساله با هیئت استان منعقد کردم.

احسان قائم‌مقامی گفت: این قرار داد به صورت حضور دو روزه در هر ماه و آموزش کامل شطرنج‌بازان است و کلاس‌ها در دو سطح برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای برگزاری این دوره‌ها پیشرفت‌های بسیاری را از جانب بازیکنان مستعد و نخبه استان شاهد بودیم و موفقیت‌های بازیکنان در مسابقات رده‌های سنی کشور، آزاد کشوری و ارتقای درجه بازیکنان استان نشان‌دهنده حرکت جهشی روبه جلوی بازیکنان استان در طی مراحل آموزشی شطرنج است.

برند برتر شطرنج جوانان در سال 92 تصریح کرد: با وجود پیشرفت‌های حاصل شده، آینده بسیار خوبی را در شطرنج استان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تداوم حرکت ایجاد شده در شطرنج استان ضروری است،‌ گفت: برای تداوم این حرکت باید حضور در مسابقات مختلف ملی سرعت بیشتری گیرد.

قائم‌مقامی تأکید کرد: امید است با درخشش بازیکنان در رقابت‌ها در آینده نه چندان دور شطرنج همدان را در یکی از برترین جایگاه‌ها و به عنوان یکی از استان‌های مدعی برتر در کشور ببینیم.

*مسئولان موفقیت و شیب نمودار مثبت را ملاک بودجه‌بندی رشته‌ها قرار دهند

وی با بیان اینکه در بودجه‌بندی شاخص‌های موفقیت را باید ملاک قرار دهند و رشته‌های دارای موفقیت و شیب نمودار مثبت بهتر تغذیه شوند، افزود: از سوی دیگر زمینه‌های لازم برای پیشرفت بیشتر این رشته‌ها باید فراهم شود.

استاد بزرگ شطرنج ایران ادامه داد: با شناختی که از مجموعه ورزشی استان دارم نگاه به شطرنج در این استان کاملاً مثبت است که باعث امیدواری است.

وی خاطرنشان کرد: حرکات انجام شده در شطرنج با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته و این هیئت لایق حمایت‌های بیشتر از جانب بخش‌های دولتی و خصوصی است.

قائم‌مقامی یادآور شد: در ماه‌های اخیر بهترین نتایج در شطرنج استان کسب شده است و اکنون لیگ داخلی استان همدان با حضور 36 تیم در مسابقات باشگاهی جزو بهترین لیگ‌های کشور در بین استان‌هاست.

وی در توضیح دوره‌ها بیان داشت: در این دوره‌های آموزشی جمعی از نخبگان در دو سبک سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان حضور دارند و شرکت‌کنندگان بازیکنان مستعد و نخبه استان هستند که زمینه‌های پیشرفت را دارند.

*مربیان همدانی با وجود کمبود امکانات خوب عمل کردند

استاد بزرگ شطرنج ایران در خصوص سطح مربیان شطرنج استان نیز عنوان کرد: همدان مربیان و بازیکنان باتجربه‌ای دارد که بازیکنان شاخصی را شناسایی و تربیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: فعالیت خوب مربیان استان در حالی است که امکانات شطرنج در این استان نازل بوده و به همین دلیل قابل مقایسه با مربیان در شهرهای بزرگ نیست.

قائم‌مقامی خاطرنشان کرد: پیشرفت سطح فعلی شطرنج استان همدان احتیاج به کار‌های ترکیبی بیشتر و برگزاری و حضور در مسابقات معتبر و استفاده از مربیان مجرب دارد که باید آموزش مربیان استان نیز زیر نظر مربیان شاخص و برجسته صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دوره این قرار داد یک ساله است، تاکید کرد: به دلیل فشردگی برنامه‌های شخصی اگر امکان حضور داشته باشم باز هم در اختیار این هیئت و علاقه‌مندان خواهم بود و نه تنها برای پیشرفت شطرنج همدان بلکه همه استان‌های کشور تلاش می‌کنم.

*شطرنج کشور رو به رشد است

استاد بزرگ شطرنج ایران با بیان اینکه شطرنج کشور روبه رشد است، گفت: در سال‌های اخیر استقبال عموم از این رشته بسیار خوب و فوق‌العاده بوده و قهرمان‌ها در رده‌های سنی مختلف درخشان ظاهر شدند.

وی با بیان اینکه اکنون شطرنج ایران فعال و پویاست و پشتوانه‌های خوبی نیز در تیم‌های ملی داریم، افزود: روز به روز در حال پیشرفت هستیم و افق روشنی را برای شطرنج ایران متصورم.

قائم‌مقامی تصریح کرد: امیدواریم در یک برنامه پنج ساله شطرنج ایران به عنوان یکی از قطب‌های برتر آسیا شناخته شود و شطرنج ایران به عنوان یکی از کشورهای مطرح در شطرنج دنیا باشد.

*حضور در 3 تورنمنت آمریکا، مسابقات شهر‌های آسیا و قهرمانی آسیا

وی در تشریح برنامه‌های خود گفت: در سه تورنمنت معتبر آمریکا حضور خواهم داشت و نخستین رقابت خود را در مسابقات آزاد نشنال اپن امریکا در نوادا دنبال می‌کنم و در مهمترین مسابقات در روز پایانی در رقابت‌های آزاد جهانی آمریکا در واشنگتن حضور دارم.

قائم‌مقامی افزود: بعد از بازگشت از آمریکا به احتمال زیاد با تیم شهرداری تبریز عازم مسابقات شهر‌های آسیا خواهم شد و بلافاصله بعد از آن به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا عازم امارات می‌شوم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار