دبیرکمسیون های پزشکی کشور:
دبیرکمسیون های پزشکی توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت سازمان بهزیستی کشور با حضور در یکی ازمراکز توانبخشی میبد نحوه عملکرد کمسیون های پزشکی میبد را بررسی کرد.
کد خبر: ۷۰۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 14 January 2019

نجیبه فلاحی با تشریح وظایف کمسیون های پزشکی و کمیته های توانبخشی گفت: افراد براساس آسیب ،بیماری و مشکلاتی که دارند به کمسیون های پزشکی مراجعه می کنند و دراین کمسیون ها نیروهای تخصصی و پزشک و کارشناسان توانبخشی که وجود دارند وضعیت بیمار را ارزیابی می کنند.
وی با اشاره به اینکه کمسیون ها،نسبت به تعیین نوع و شدت معلولیت اقدام می کنند و نیازهای تخصصی افراد را که به نوعی دچار افت عملکرد هستند دراین کمسیون ها مشخص می شود افزود:بعد ازاینکه نظرات کمسیون نهایی شد برای ارائه خدمت، پرونده افراد به کمیته های توان بخشی ارجاع داده می شود .
فلاحی اقزود :نیازهای تخصصی ازقبل توسط کمسیون تعیین شده است و نیازهای عمومی ازقبیل معیشتی و کمک هزینه حق پرستاری،تحصیل،حمایت های رفاهی ،ایاب ذهاب، شهریه های دانشجویی و حتی استفاده ازامکانات و مراکز تخصصی درکمیته های توانبخشی به بحث گذاشته می شود و درنهایت خدمات به افراد وجد الشرایط ارائه می شود .
دبیرکمسیون های پزشکی توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت سازمان بهزیستی کشور با اینکه براساس سیاست های سازمان بهزیستی درسراسرکشور ما هیچ پرونده پشت نوبتی نباید داشته باشیم گفت:درسطح استان یزد حدود 87 درصد کسانی که پرونده دارند عملادرکمسیون های پزشکی بررسی شدند و تعداد بسیارکمی پشت نوبت داریم .
فلاحی افزود کمیسیون ها تقریبا روال متعارف خوبی را دارند و درطول یکماه کسانی که مراجعه می کنند هم می توانند درکمسیون ها ارزیابی و هم شرایط ارائه خدمت برای آنها فراهم می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار