رئیس بنیاد نخبگان یزد:
رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از چهره‌های ماندگار حوزه علم و فناوری و دانشگاهی یزد تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۷۰۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 14 January 2019

محمد قویدل  در جلسه کارگروه دانشگاهیان، علم و فناوری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: چهره‌های شاخص علمی و دانشگاهی از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از برخی از آنها تجلیل خواهد شد.

وی بیان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های یزد که در سطح ملی مطرح هستند، از گزینه‌های مدنظر برای تجلیل در مراسم‌های دهه فجر امسال هستند که از جمله این افراد می‌توان به دکتر ملک افضلی اشاره کرد.

قویدل همچنین عنوان کرد: یکی از اقداماتی که توسط کارگروه دانشگاهیان، علم و فناوری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قابل بررسی است،‌ میزان اثرگذاری دانشگاه‌ها بر جامعه است و امیدواریم دانشگاه‌ها هر چه سریع‌تر برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

مدیر اجرایی کمیته نمایشگاهی ستاد دهه فجر استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه ۳۰ غرفه برای دانشگاهیان، علم و فناوری در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی پیش‌بینی شده است،‌ اظهار داشت: تلاش می کنیم در کنار این نمایشگاه، یک بیمارستان صحرایی نیز راه اندازی کنیم تا خدمات پزشکی به مردم ارائه شود.

محمدرضا خبرگی عنوان کرد: در این نمایشگاه که به مدت پنج شب برپا خواهد بود، هر شب دو شهرستان می‌توانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را برای مردم بازگو کنند که بخشی از این زمان را می‌توان به دانشگاه‌های هر شهرستان اختصاص داد.

معاون آموزشی دانشگاه یزد نیز در این نشست به ارائه آمار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف استان یزد از جمله دانشگاه امام جواد (ع)، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه میبد، دانشگاه یزد، دانشگاه اردکان، دانشگاه پیام نور، موسسه آموزش عالی دارالعلم، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یزد پرداخت.

قاسم برید لقمانی عنوان کرد: آمار آموزش‌ عالی استان یزد در طول چهار دهه گذشته بر اساس برخی شاخص‌ها مورد بررسی قرار گرفته و همه تلاش ما این است که با این آمارها یک قدم به بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های دانشگاهی استان نزدیک شویم.

به گزار مهر، رونمایی از ۱۰ محصول جدید در حوزه فناوری در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، هماهنگی به منظور برپایی غرفه‌های دانشگاه‌های استان در این نمایشگاه و ... بخشی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار