معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: کمیته امداد استان یزد طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۸ میلیارد و ۶۲۶ میلیون تومان تسهیلات به ۸۴۴ مددجوی تحت حمایت اعطا کرد.
کد خبر: ۷۰۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 14 January 2019

 امیر زین‌العابدین قمی در نشست خودکفایی کمیته امداد یزد با بیان اینکه این نهاد توجه به ارتقای پایداری و افزایش درآمد طرح‌های اقتصادی ایجادشده برای مددجویان را مدنظر دارد، اظهار داشت: کمیته امداد استان یزد طی 9 ماهه نخست سال جاری 18 میلیارد و 626 میلیون تومان تسهیلات اشتغال از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و منابع بانکی به 844 مددجوی تحت حمایت اعطا کرد.

وی با اشاره به تلاش این نهاد برای کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال اقشار نیازمند گفت: توسعه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده با اولویت تولید روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت، معدن و خدمات در مناطق محروم برای کمک به مهاجرت معکوس از جمله رویکردهای کمیته امداد برای بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال اقشار نیازمند است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد خاطرنشان کرد: مدیریت زنجیره‌ای تولیدی و دانش بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع‌دستی در مناطق محروم و افزایش و پایدارسازی تولیدات اقشار نیازمند برای استحکام اقتصاد خانواده هم از جمله این رویکردها است.

وی با بیان اینکه پس از توان سنجی مددجویان تحت حمایت تسهیلات اعطایی به افراد مستعد کار در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان افزایی و خودکفایی پرداخت می‌شود، افزود: طی 9 ماهه نخست امسال 569 مورد تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب طرح خودکفایی، 231 طرح توان افزایی و 44 طرح کارانگیزی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شد، 252 وام مجدد نیز طی این مدت برای توسعه طرح‌های اشتغال مددجویان اعطا شده است

وی بیان کرد: 353 مورد تسهیلات اعطایی در زمینه خدمات، 239 مورد دام‌پروری، 81 مورد صنایع‌دستی، 82 فعالیت‌های صنعتی و معدنی و 89 مورد کشاورزی بوده است.

زین‌العابدین قمی یادآور شد: طی این مدت 1631 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از آموزش‌های شغلی این نهاد در سه سطح مقدماتی اشتغال، مهارت‌آموزی و پایدارسازی و توسعه اشتغال بهره‌مند شدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار