سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری ابرکوه از افتتاح و بهره‌‌برداری نخستین نمایشگاه و مرکز آموزش صنایع‌دستی این شهرستان در دهه فجر خبر داد .
کد خبر: ۷۰۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 15 January 2019

«مجاهد کرباسی» با اشاره به لازمه معرفی و توسعه ظرفیت‌‌ها و پتانسیل‌های شهرستان ابرکوه در حوزه گردشگری اظهار کرد: نخستین مرکز آموزشی، فروشگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی در ابرکوه با پیگیری‌های صورت گرفته راه‌اندازی می‌شود .

وی در مورد برنامه‌‌های آماده‌‌سازی این مرکز در محل خانه تاریخی قیومی تصریح کرد: این خانه در محله درب‌ قلعه شهرستان با همکاری بخش خصوصی، در حال اماده سازی است تا در ایام‌الله دهه فجر به بهره ‌برداری برسد .

کرباسی افزود: با توجه به گنجینه‌ی میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی ابرکوه، دوره‌‌های آموزشی در رشته‌‌های چنته بافی، نمد مالی، بافت سفره خمیر، عاروسک جُلی، معرق چوب و چرم، در این مرکز با حضور اساتید مجرب برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به ثبت ملی 8 اثر ناملموس شهرستان ابرکوه گفت: چنته بافی، قفل‌سازی، گیوه‌دوزی، عاروسک جلی، موسیقی مراسم محرم، آیین زنجیر زنی، مراسم آیینی جوش دور با آوای عمه کبارم (نوعی عزاداری مختص شب عاشورا) از جمله آثار ناملموس ابرکوه بوده که در فهرست ‌آثار ملی ثبت شده است .

کرباسی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند پس از افتتاح رسمی مرکز آموزش، با مراجعه حضوری برای شرکت در دوره‌های آموزشی ثبت ‌نام کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار