استاندار یزد:
استاندار یزد ضمن تمجید از اجرای طرح شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: اگر این برنامه در قالب یک برنامه پژوهشی تدوین شود، امکان تامین اعتبار آن نیز وجود دارد.
کد خبر: ۷۲۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 17 March 2019

محمدعلی طالبی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد ضمن قدردانی از اعضای شورای آموزش و پرورش برای تلاش‌های یک سال گذشته اظهار داشت: تلاش همه مدیران، معلمان و کارکنان آموزش و پرورش به ویژه افراد اثرگذار در زمینه تداوم صدرنشینی یزد در کنکور سراسری، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به موارد مطرح شده در مورد برنامه تجلیل از معلمان برتر در اردیبهشت‌ماه ۹۸ عنوان کرد: باید فضایی فراهم شود که از دانش‌آموزان نیز برای انتخاب معلم خوب، نظرخواهی شود.

طالبی همچنین بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم با توجه به سبقه یزد و شخصیت‌های اثرگذار و معلمان ماندگار و جایگاه استان در بحث کنکور سراسری، به عنوان یک کار ویژه کشوری یک جایزه ویژه با یک ساز و کار مشخص برای انتخاب معلمان نمونه توسط تمام دستگاه‌ها در نظر گرفته شود.

استاندار یزد تصریح کرد: البته تعریف من از معلم نمونه فراتر از مسائل درسی است و مسائل اجتماعی را نیز شامل می‌شود مانند انگیزه‌هایی که در برخی معلمان وجود دارد یا کارهای اثرگذار و زیبایی که از آنها مشاهده می‌کنیم یا در مواردی که معلمان با احساس مسئولیت بالا و بدون چشمداشت کارهای ویژه برای دانش آموزان خود انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: باید به سمت معرفی چنین معلمانی و الگوسازی از آنها برویم و معلمانی را به عنوان شاخص معرفی کنیم که به واقع روی شخصیت و آینده دانش آموزان اثرگذار بوده اند.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد دانش آموزان بازمانده از تحصیل اظهار داشت: طرح شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل، اتفاق بسیار خوبی است که اگر در قالب طرح پژوهشی تدوین شود، امکان تأمین اعتبار آن نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان اتباع خارجی، بخش زیادی از این آمار را تشکیل می‌دهند و اگر این افراد از آمار یزد حذف شوند، رتبه استان از جایگاه ۳۰ ارتقا خواهد یافت.

طالبی یادآور شد: تصور من این است که حوزه اتباع را به راحتی می‌توانیم مدیریت کنیم اما نیاز به پیگیری مکانیزم شناسایی آنها توسط اداره آمار، آموزش و پرورش و اداره مهاجرین و اتباع خارجی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار