معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: ۸۳۶ نفر به صورت اینترنتی در مراسم معنوی اعتکاف در مرکز استان ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۷۲۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 19 March 2019

حجت‌الاسلام علی کارگر معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد با اعلام پایان مهلت ثبت‌نام اینترنتی برای حضور در آیین سه‌روزه اعتکاف افزود: از مجموع ثبت‌نام کنندگان ۵۹۳ نفر خواهر و بقیه برادر هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد معتکفان مربوط به مسجد ملااسماعیل با ۲۴۳ نفر ویژه برادران و بیشترین تعداد معتکفان خواهر مربوط به مسجد اعظم کوچه بیوک یزد با ۱۷۱ نفر است.

حجت‌الاسلام کارگر ادامه داد: در بخش خواهران ۱۴۷ نفر در مسجد شهرستان، ۵۶ نفر در مسجد یعقوبی، ۱۲۹ نفر در مسجد قمر بنی‌هاشم خیرآباد و ۸۹ نفر در مسجد ۱۴ معصوم امام شهر ثبت‌نام کردند.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: هرچند مسئولان ۱۷ باب مسجد برای ثبت‌نام اینترنتی علاقه‌مندان اعلام آمادگی کردند، اما با توجه به تقارن زمان اعتکاف با روز پایانی سال و روز‌های آغاز سال جدید ثبت‌نام در ۶ مسجد شهرستان انجام شد.

کارگر افزود: در برخی مساجدی که ثبت‌نام اینترنتی شد تعدادی هم به‌ صورت حضوری ثبت‌نام شدند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام اینترنتی در بخش برادران فقط در مسجد ملااسماعیل انجام شد.

وی بابیان اینکه ثبت‌نام حضوری در مساجد میزبان معتکفان تا روز شروع این آیین معنوی ادامه دارد، اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم معنوی که موفق به ثبت‌نام اینترنتی نشدند می‌توانند به مساجد میزبان مراجعه کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد یادآور شد: ثبت‌نام برای اعتکاف در این استان فقط اینترنتی از ۱۵ اسفندماه جاری به مدت ۱۰ روز از طریق سایت تبیان به آدرس tebyanyazd.ir انجام شد.

کارگر اضافه کرد: این آیین در مرکز استان در بخش خواهران در ۲۰ باب مسجد و اعتکاف برادران نیز تنها در مسجد ملااسماعیل برگزار می‌شود.

آیین معنوی اعتکاف سال گذشته با حضور افزون بر ۲۰ هزار نفر در ۱۷۴ باب مسجد در سراسر استان یزد برگزار شد.

این آیین روز‌های ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ تا دوم فرودین ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

اعتکاف ازجمله عبادت‌های مستحب است که در آن فرد برای مدتی مشخص ، سه روز، در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد و ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است.

اعتکاف زمان مخصوصی ندارد، ولی در روایات بهترین زمان برای اعتکاف ماه رمضان به‌ویژه دهه سوم آن بیان‌شده است.

در ایران گرایش به اعتکاف در ماه رجب گسترش‌ یافته و اکنون در ایام البیض ،۱۳، ۱۴ و ۱۵، این ماه در اکثر شهر‌ها و مساجد بزرگ این مراسم برگزار می‌شود.

استان یزد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ باب مسجد شهری و روستایی و بین‌راهی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار