فرماندار مهريز خبر داد؛
فرماندار مهریز اعلام كرد: مردم ولايتمدار محلات شهرستان مهريز برای اولین بار نماز وحدت بخش عید سعيد فطر را با شكوه وحدت و يكپارچگي در حسينيه وحدت اقامه خواهند كرد.
کد خبر: ۷۵۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ 02 June 2019

«رضا زارع زاده» با بيان اين كه اتحاد و وحدت همواره یکی از رمزهای موفقیت است، گفت: تفرقه و فاصله بین مردم موجب آفت‌های زیادی در اجتماع می‌شود و از آنجایی‌ که قرآن می‌فرماید؛ «یدالله مع الجماعه» (خدا با جماعت است)، ایده برگزاری مراسم اقامه نماز عید فطر با حضور مردم محلات شهرستان در یک مکان ایده‌اي، ناب و ارزشمند است.

وي افزود: حضور تمام مردم شهرستان مهریز در حسینیه وحدت برای اقامه نماز عید فطر می‌تواند بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی این شهرستان در سال جاري باشد و اگر این موضوع محقق شود می‌تواند زمینه پایه‌گذاری حرکت‌های فرهنگی و ارزشی بیشتری را فراهم کند.

زارع‌زاده عنوان كرد: همکاری و همراهی مردم و تمام نهادهای اجرایی منطقه نقش مهمی در اقامه این فریضه دینی دارد و بدون شک شاهد برگزاری باشکوه آن برای نخستن بار به صورت متمرکز در این فضای بزرگ خواهیم بود.

حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» امام جمعه مهريز خاطرنشان کرد: پراکندگی محلات مختلف مهریز و پدیده محله‌گرایی در این شهرستان یکی از مسائلی است که در برخی موارد باعث تصادم ساکنین محلات مختلف و معضلاتی در این شهرستان شده است.

وي افزود: طی دو سال گذشته با اقامه نماز عید سعید فطر در مسجد جامع ولیعصر شهرستان تلاش کردیم تا با نمایش صفوف به‌هم‌پیوسته مردم محلات مختلف مهریز در یک مکان، شاهد وحدت و یکپارچگی مردم این شهرستان باشیم اما امسال قصد داریم با حمایت مسئولان، هیئت‌ امنای مساجد و مردم این دیار، گام بلندتری برداریم.

امام جمعه مهريز تأکید کرد: برگزاری نماز عید فطر با حضور ساکنین محلات مختلف، شکوه و عظمت اتحاد و همبستگی را به نمایش می‌گذارد و اقامه نماز با هدف برقراری اتحاد هر چه بیشتر بین مردم در روزی که روز دعا و روز پاداش خدا به مؤمنین است، دارای برکات بی‌شمار و موجب نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر می‌شود.

وي با تشکر از تلاش‌های ستاد اقامه نماز جمعه برای اقامه نماز عید فطر در حسینیه وحدت مهریزريال گفت: جلسات متعددی در ماه مبارک رمضان با روحانیون، ائمه جماعت و اعضای هیئت‌امنای مساجد برگزار شده و همگی برای برپایی نماز عید سعید فطر در حسینیه وحدت مهریز به‌اتفاق نظر رسیدند و بی‌شک این حرکت ارزشمند مایه دلگرمی مردم این شهرستان خواهد بود.

حجت الاسلام محي الديني در پايان اظهار كرد: فلسفه اقامه نماز عيد فطر در دین مبین اسلام بر اساس وحدت و همدلی در راستای تحقق ارزش‌های معنوی است بنابراین با همکاری خوب ائمه جماعات، همراهی مسئولان و سایر اقشار مردم این فریضه به نحو مناسب اقامه می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار