عضو انجمن اقتصاددانان ایران :
عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به چالش‌ها و دشواری هایی که شهردار جدید یزد در شروع کار با آنها مواجه خواهد بود گفت: شهردار یزد 10 چالش اساسی دارد که قطعا روند انجام کار بسیار سخت و دشوار خواهد بود.
کد خبر: ۷۵۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 03 June 2019

عباس علوی‌راد گفت: شهرداری یزد فاقد یک برنامه استراتژیک برای ارتباط سیستماتیک با جهت گیری‌های شهر یزد پس از ثبت جهانی است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است ادامه داد: شهرداری یزد هیچ الگوی عملی مشخصی برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، خارجی و مدل‌های مشارکتی روی میز برای اجرا ندارد.

عضو انجمن اقتصاد‌دانان ایران اضافه کرد: بودجه‌های سالیانه شهرداری یزد بر اساس اهداف، سیاست‌ها و استراتژی‌های از قبل تعیین شده نیست و این از جمله چالش‌هایی است که روند کار شهردار را دشوار می کند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس بررسی‌ها در بودجه‌های سالیانه شهرداری یزد هیچ برنامه‌ای برای کسب درآمد فراتر از درآمدهای سنتی ادواری وجود ندارد عنوان کرد: شهرداری یزد دچار روزمرگی بوده و هیچ بستر سخت افزاری و نرم افزاری برای مطالعات آینده پژوهی در حوزه اقتصاد شهری در آن فراهم نیست.

علوی راد با اشاره به اینکه هرم نیروی انسانی شهرداری یزد به لحاظ انباشت سرمایه انسانی شکننده و مدیریت منابع انسانی در آن فاقد استراتژی است افزود: ناوگان حمل و نقل شهری نیز فرسوده، غیر متنوع، شکننده و همسو با تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی نیست.

وی با بیان اینکه از دیگر مشکلات و چالش‌های شهرداری ترافیک است اظهار داشت: هیچ‌گونه مطالعات منسجمی مبتنی بر آینده پژوهی در حوزه روان سازی ترافیک شهری و همزمان با آغاز عصر ترافیک های سنگین در شهر یزد در شهرداری صورت نگرفته است در حالی‌که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است‌.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران دیگر چالش ها را فقر فضاهای شهری به لحاظ کمیت و کیفیت و ناتوانی در جلب مشارکت بخش خصوصی جهت توسعه فضاهای شهری در سالیان اخیر برشمرد و افزود: اگر همین امروز هم شهردار جدید کار را شروع کنند با چالش هایی که اشاره شد مواجه و قطعا کار سختی در پیش خواهند داشت‌.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار