هشدار رئیس جمهور ایران به عربستان سعودی درباره تجاوز به یمن و رد طرح چهار ماده‌ای ایران از سوی دولت مستعفی یمن از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 19 April 2015


به گزارش «تابناک»، هشدار رئیس جمهور ایران به عربستان سعودی درباره تجاوز به یمن، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه »وال استریت ژورنال« می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز گذشته به شدت از عربستان سعودی انتقاد کرده و هشدار داده که خاندان سعودی، کینه و نفرتی که از طریق حملات هوایی در یمن می کارد را درو خواهد کرد. روحانی گفته کشتار غیرنظامیان یمنی، نه برای عربستان سعودی مایه قدرت است و نه مایه افتخار. این روزنامه اشاره می کند که آیت الله خامنه ای، رهبر ایران نیز پیشتر حملات هوایی عربستان سعودی علیه یمن را قتل عام خوانده و آن را جنایتی بزرگ دانسته است.


در همین حال، خبرگزاری «رویترز» از عدم پذیرش طرح ایران برای پایان دادن به بحران یمن، از سوی دولت مستعفی این کشور خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، سخنگوی دولت مستعفی یمن طرح چهار ماده ای ایران برای برقراری صلح در این کشور را رد کرده و مدعی شده هدف ایران از ارائه این طرح، صرفاً انجام یک «مانور سیاسی» بوده است. رویترز اشاره می کند طرح ایران که به سازمان ملل ارائه شده بود، مشتمل بر درخواست آتش بس فوری و پایان تمامی حملات خارجی، ارائه کمک های انسان دوستانه، ازسرگیری گفت و گوهای جامع ملی و برقراری یک دولت وحدت ملی فراگیر بوده است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار