کد خبر: ۵۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 04 July 2015

ک عضو تیم مذاکره کننده کشورمان خبر برخی رسانه های آمریکایی را درباره اینکه بخش هایی از برجام محرمانه خواهد ماند رد کرد و آن را بی پایه و اساس خواند.
به گزارش تابناک یزد ، این عضو تیم مذاکره کننده گفت: این گونه مطالب هیچ پایه و اساسی ندارد و هیچ بخشی از توافق جامع یا برجام محرمانه نیست.

به گفته این عضو تیم مذاکره کننده ایران، تجربه نشان داده که برخی طرف های مذاکره پیش از این در مورد اسناد روشن و مشخص چگونه تفسیر ویژه خود را به جای متون جمعی منتشر کرده اند و پس از این هم این کار محتمل است.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: اگر توافق جامع حاصل شود همه اسناد و ضمائم مربوط به آن منتشر و در دسترس خواهد بود و طرف ایرانی بر این اصرار دارد که هیچ بخش محرمانه ای وجود نخواهد داشت.

اما دیدار محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با جان کری وزیر خارجه امریکا به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام این مطلب که همه طرف ها برای رسیدن به توافق درباره برنامه هسته ای ایران به طور «واقعی تلاش» می کنند، خاطر نشان کرد «کارهای زیادی مانده است»‌ که باید انجام شود.

کری پیش از دیداری با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود گفت « ما با مسائل دشواری رو در رو هستیم، اما همه به طور واقعی تلاش می کنیم جدی باشیم. دو طرف برای پیشرفت با حسن نیت خیلی سخت کار می کنیم و پیشرفت هم می کنیم ».

کری با اشاره به ضرب الاجل هفتم ژوئیه که اخیرا برای رسیدن به توافقنامه تعیین شده است، افزود همه طرف ها «محدودیت زمانی» را درک می کنند.

کری همچنین گفت « امشب، فردا و یکشنبه ما به تلاش ادامه می دهیم. به طور بسیار قطعی همه ما می خواهیم تلاش کنیم ببینیم آیا می توانیم به نتیجه برسیم.»

بر اساس قانونی جدید در صورتی که کنگره آمریکا پیش از نهم ژوئیه متن توافقنامه را دریافت کند، 30 روز فرصت خواهد داشت درباره‌ آن نظر خود را اعلام کند اما در صورتی که این مهلت سپری شود، دوره بررسی به 60 روز افزایش خواهد یافت که این امر اجرای توافق نامه را به تاخیر خواهد انداخت و ممکن است پیچیدگی ها بیشتری را موجب شود.

ظریف نیز به نوبه خود اعلام کرد «ما به شدت تلاش می کنیم پیشرفت کنیم و پیشرفت هایی هم داشته ایم».

دیپلمات های ایرانی و کشورهای گروه پنج به علاوه یک شامل آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه و آلمان پیش از بازگشت وزیران امور خارجه به وین، تلاش ها درباره برنامه  هسته ای ایران را دو چندان کرده اند. وزیران امور خارجه گروه پنج به علاوه یک که شامگاه

یکشنبه به وین بازخواهند گشت، قرار است آخرین ارزیابی های سیاسی را درباره توافقنامه به عمل آورند.


خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار