نبایدبه دشمنان فرصت اختلاف افکنی داد

وحدت شیعه و سنّی یک ضرورت است و نباید به دشمنان فرصت نفوذ در بین مسلمانان و اختلاف افکنی داد.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 22 October 2021

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: وحدت بین کسانی که هم مشترکات و هم دشمن مشترک دارند، موضوع عقلی و برای ما شرعی است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد افزود: چرا که خداوند دستور وحدت را داده است که همگی به یک ریسمان که همان ریسمان الهی است، چنگ بزنید.

وی گفت: قرآن می‌فرماید مومن کسی است که به طاغوت کفر بورزد، اول باید طاغوت را رد کرد تا خداپرست باشیم، اسلام فقط عبادت نیست بلکه امانت خداست و بار سنگینی است، هرگز نباید زیر بار پرچم کفر رفت ولو اینکه بمیریم.

امام جمعه اصفهان یادآور شد:حضرت امام حسین (ع) می‌فرمایند مرگ با عزت بهتر از این است که بخواهم زیر بار کسی باشم که خدا را قبول ندارد.

وی افزود: باید توجه داشت ایران در هر کجا که بتوان مسلمانان را صلح داد ورود خواهیم کرد اما باید توجه داشت که آمریکا هنوز از افغانستان بیرون نرفته و در امور دخالت می‌کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه داعش و طالبان هر دو وهابی و مخالف یا شیعه هستند، اضافه کرد: متأسفانه علمای این دو کشور نیز بر نمی‌خیزند و تنها شیعیان بوده‌اند که در طول تاریخ در برابر ظلم قد عمل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار