سرپرست گمرکات استان یزد ضمن تشریح آخرین آمارها در مورد عملکرد تجارت خارجی استان، از رشد ارزش کالاهای صادراتی این گمرک در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷ 30 June 2024

به گزارش تابناک یزد، «محمد قاسم‌پور» تصریح کرد: طی دو ماهه ابتدایی سال جاری، ۴۳۵ هزار و ۹۱۳ تن کالا به ارزش ۶۹ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۳۶ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن شش درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری بیش از چهار درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: کالاهای صادراتی یزد در این مدت اکثرا به کشورهای همسایه شامل عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان و ترکیه  ارسال شده است.

وی کاشی و سرامیک، هیدروکربن های سبک، اکسیدهای مولیبدن، میلگرد و پروفیل و شمش فولادی، نایلون و نایلکس را عمده‌ترین کالاهای صادراتی یزد در این مدت ذکر کرد.

قاسم پور همچنین میزان واردات گمرک استان در این مدت را ۱۶ هزار و ۷۳۲ تن کالا به ارزش ۴۲ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۴۳۴ دلار عنوان کرد که از نظر وزن بیش از یک درصد کاهش و از حیث ارزش  ۲۱ درصد افزایش داشته است.

این مسئول عمده کالاهای وارداتی استان در این مدت را مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید ذکر کرد و افزود: پذیرش ضمانت نامه بانکی، ترخیص نسیه، پذیرش درخواست‌های ایجاد انبار اختصاصی، امکان ورود موقت مواد اولیه با تضمین سپاری بدون الزام به پرداخت حقوق و عوارض، استرداد حقوق و عوارض گمرکی، ارزیابی در محل و عدم ارسال مجدد کالای اظهاری به آزمایشگاه از جمله تسهیلات گمرک برای ترخیص کالا است.

برچسب ها: یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار