اختتامیه دوره اول کارگاه آموزشی " آل یاسین" سرخس برگزار شد

اختتامیه دوره اول کارگاه آموزشی " آل یاسین" سرخس برای فعالین قرآنی زیر نظر دفتر امام جمعه با حضور مسئول قرارگاه جهادی قرآن و عترت سرخس توسط موسسه فرهنگی و هنری باران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸ 11 September 2024

به گزارش تابناک رضوی، اختتامیه دوره اول کارگاه آموزشی" آل یاسین" شهرستان سرخس با حضور مدیر ستاد قرآن و عترت سرخس ، حجت السلام داود حمیدی و مدیرموسسه فرهنگی و هنری باران ، استادحسین فلاح  برگزار شد.
در این همایش به تشریح برنامه‌های پیش رو و تبیین برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری با مبحث قرآنی دراین شهرستان پرداخته شد.
حجت الاسلام حمیدی مدیر ستاد قرآن وعترت شهرستان سرخس در این همایش بر لزوم اجرای برپایی محافل انس و آشنایی جوانان با کلام وحی تاکید کرد.
بر اساس اين گزارش ؛ حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر نقش تربیتی قرآن راه رستگاری در دو عالم را مانوس شدن با قرآن بیان کرد و افزود: این انس , نورانیت دل , جان و فکر را برای انسان به ارمغان می آورد.
استادحسین فلاح نیز ریشه تمامی مشکلات و معضلات بشریت امروز را ناشی از عدم عمل به اصول و ارزش‌های دینی ودوری از چشمه معنویت و توجه به فرهنگ های مادی و الحادی دانست و یادآور شد: اگر متدینان به آموزه‌های مذهبی خود عمل کنند و اخلاقیات را در زندگی روزمره پیاده‌سازی نمایند، می‌توانند تأثیر مثبتی بر جامعه داشته باشند. در این راستا، ترویج دیانت و ایجاد فضایی برای گفت‌وگو و همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان نیز می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.
وی تاکید کرد:  انسانها با برخورداری از مواهب مادی و رفاه , باز احساس آرامش درونی ندارند و در خود احساس خلا و پوچی می نمایند و این محصول تفکر مادی و دوری از خدا می باشد او نسخه شفای عاجل این درد بی پایان انسانها را گرایش به معنویت وچشمه زلال قرآن و اهل بیت عنوان کرد.
حاضران با به یادآوری خاطرات ۸ ساله این کارگاه آموزشی، لحظات شیرین و آموزنده‌ای را که در طول این سال‌ها تجربه کرده‌اند، مرور کردند. این یادآوری‌ها فضای صمیمی و گرمی را ایجاد کرد و موجب شد تا افراد به اشتراک‌گذاری تجربیات و دستاوردهای خود بپردازند. همچنین، این خاطرات به تأکید بر تأثیر مثبت کارگاه در زندگی حرفه‌ای و شخصی شرکت‌کنندگان کمک کرد.
گفتنی است در این اجلاسیه ضمن اجرای برنامه های فرهنگی، از دانش آموزان برتر در زمینه های مختلف قرآنی تجلیل به عمل آمد. همچنین از علاقه مندان برای شرکت در کلاسهای تربیتی موسسه فرهنگی و هنری باران دعوت به عمل آمد.

برچسب ها: تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار