میراث جرون صدای مردم محروم هرمزگان است

هفته نامه میراث جرون در شماره 46 این نشریه در حالی که تولد سه سالگی خود را در نیمه مرداد جشن می گیرد، می نویسد: این نشریه صدای مردم محروم هرمزگان است تا گوشی شنوا و وجدانی بیدار پیدا شود و سوال های متعدد بی پاسخ مردم را پاسخ بدهد.
کد خبر: ۴۷۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 07 August 2017
به گزارش تابناک : براستی چرا بعد از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب مردم هرمزگان باید برای درمان راهی استان های یزد و فارس بشوند و مراکز درمانی استان رو به فرسودگی و نابودی برود و پزشکان استان برای کسب درآمد و منفعت بیشتر دکان باز کنند.


نیمه مرداد که می شود بوی خوش تولد هم می آید، 15مرداد سالروز تولد هفته نامه میراث جرون است . سه سال است که در عرصه اطلاع رسانی و خبررسانی قدم نهاده ایم تا در وادی پیشرفت و توسعه استان و شهر و دیارمان حرکت کنیم . 
با وجود تمامی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری این عرصه پرمخاطره وخطرات متعدد بازهم همچنان ایستاده ایم تا بنویسیم و به رسالت قلم ارج نهیم.
اینک این نوزاد نوپای کاغذی روزهای سخت رشد وبالندگی را طی می کند ؛ هرچند سختی ها و مشقتهای زیادی پیش رو دارد اما باید برای رسیدن به اهداف عالی و بزرگ سختی ها را به جان خرید.
میراث جرون سه سال در عرصه اطلاع رسانی هرمزگان فعال است و همچنان فعال می ماند تا صدای مردم هرمزگان باشد و برای رسیدن به نقطه کمال نامهربانی ها را به جان می خرد .
هرچند این روزها فضاهای مجازی و رسانه های الکترونیک گوی سبقت را از رسانه های کاغذی ربوده اند و حتی رسانه ملی هم نمی تواند همپا وهمگام با فضای مجازی به اطلاع رسانی بپردازد اما هنوز هم رسانه های کاغذی جایگاه و ابهت خود را حفظ کرده اند و حس نوستالژی خوش روزنامه خوانی و دقایقی را با تیترها و عکس های یک روزنامه گذراندن را در زیر پوست مان می گنجاند.
هرچند عصر مدرنیته و الکترونیک است و نرسیدن به قافله مجازی به نوعی عقب ماندگی خبری است اما سعی کرده ایم با بضاعت اندک مان در تمامی فضاهای مجازی حضوری فعال داشته باشیم و صدای دردمند هرمزگانی ها را به گوش مسئولان و مطالبه گران برسانیم. 
در اینستاگرام، تلگرام، سایت و موبوگرام می توان حضور هفتگی 'میراث جرون' و مطالب جذاب و خواندنی اش را دید و حس کرد.
میراثی ماندگار از تاریخ و هویت هرمزگان زیبا و پرافتخار، میراثی جاودانه از مردان بزرگ دیار شرجی و آفتاب و حماسه آفرینی های بزرگ مردان تاریخ هرمزگان .
امروز 'میراث جرون ' فریاد در گلو خفه شده تمامی محرومان و دردمندان شرق و غرب استان است ؛ جوان مینابی که در حسرت یک زمین ورزشی استاندارد و یک جفت کتانی مناسب می سوزد و مادری که از درد نبود همسر و فرزندش در مسیر قاچاق سوخت می نالد و تنها و بی کس روزگار می گذراند .
اینک فصل نویی آغاز شده و در استان صدای مطالبه گری به مدد مردان بلند همت دیار شرجی و آفتاب بلند شده است ؛ این مطالبه گری همراهی و همدلی شهروندان در سراسر استان را می طلبد باید همه یکصدا حق و حقوق از دست رفته مان را صدا بزنیم . 
چرا باید میناب بزرگترین شهر استان در هاله ای از فقر و محرومیت و خاموشی فرو برود و خطر فروچاله ها جان و مال مردم را تهدید کند اما هیچ مقام مسئولی قدمی بر ندارد و بی تفاوت بدنبال منافع شخصی و حزبی خود باشد.
امروز فصل بازخواست از بی توجهی های گذشته است و میراث جرون صدای مردم محروم هرمزگان است تا گوشی شنوا و وجدانی بیدار پیدا شود و سوالات متعدد بی پاسخ مردم را پاسخ بدهد. 
چرا امروز جوانان این دیار بیکار و بی انگیزه ایام سپری می کنند و جوانان استان های همجوار در صنایع و معادن ما مشغول به کار و کسب درآمدهای آنچنانی اند.
چرا درآمدهای مازاد هرمزگان در استان هزینه نمی شود و چهره کریه فقر و محرومیت هاله ای از فراموشی بر سر استان کشیده و مقامات مسئول رهگذری بیش نیستند و دهها چرا و سوال دیگر که باید رسانه ها از مقامات بپرسند و جواب بشنوند.
امروز باید همدل و یکصدا برای توسعه و پیشرفت استان حرکت کنیم؛ پیشرفت وآبادانی دیگر یک شعار انتخاباتی فریبنده نیست باید آنرا اجرایی و عملی کرد همان گونه که در بندرکنگ شهردار جوان و پرتلاشش در حال فعالیت شبانه روزی برای زیبایی چهره شهر تاریخی کنگ است .پس می توانیم و میشود اگر بخواهیم و دلمان برای مردم این دیار بسوزد .
میراث جرون در آستانه سه سالگی خود همچنان به رسالت راستین خود پایبند است وبرای پیشرفت و تغییر چهره استان هزینه اش را می پردازد تا شاید روزی محرومیت و فقر از این دیار رخت بربندد.
طی سه سال گذشته همراهی و همکاری بسیاری از دوستان و همکاران در سراسر استان و استان های جنوبی کشور سیستان بلوچستان، کرمان، فارس و بوشهر ما را به ادامه راه تشویق و دلگرم نموده است و بنا داریم در سه سالگی این هفته نامه نوپا تغییرات زیادی در محتوا نشریه لحاظ نماییم .




منبع : ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار