به گزارش تابناک : علی زرافشان ظهر امروز در همایش تجلیل از دانشآموزان برتر کنکور 96 و تجلیل از برگزیدگان مسابقات و جشنوارههای دانشآموزی در اراک اظهار کرد: کنکور موجب شده دانشآموزان به حفظ کردن روی آورده و از تحقیق، مطالعه و درک مفهومی کتاب درسی فاصله بگیرند که این با اهداف آموزش و پرورش در تضاد است.
وی با بیان اینکه در کنکور سال آینده 680 هزار داوطلب در رشتههای پزشکی با یکدیگر به رقابت میپردازند، تصریح کرد: میزان شرکت داوطلبان کنکور در رشتههای پزشکی نسبت به سایر رشتهها در حال افزایش است که این مسئله کاهش داوطلب در رشتههای ریاضی و فیزیک، علوم انسانی و سایر رشتههای تحصیلی را در پی داشته که این برهم خوردن توازن رشتههای در کشور ناشی از برگزاری کنکور است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ایجاد چالش در بخش کمی و کیفی نظام آموزشی را از عواقب برهم خوردن توازن رشتهای در کشور دانست.
زرافشان با اشاره به سند راهبردی نخبگان و استعدادهای برتر مصوب سال 90 بیان داشت: بر اساس این سند فرآیند آموزش گلخانهای باید به شیوه باغچهای تبدیل شود، در آموزش باغچهای به جدانشدن دانشآموزان و فعالیتهای درون مدرسهای و برون مدرسهای توجه شده است.
شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این همایش برگزاری همایشها و مسابقات علمی و عملی را زمینهساز شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و آشنایی مربیان و معلمان با این استعدادها دانست.
در پایان این نشست از دانشآموزان برتر کنکور سال جاری و مسابقات جابر بن حیان تقدیر شد.
منبع : فارس