قرآن و عاشورا در آینه هنر

نمایشگاهی از آثار هنر‌های تجسمی با عنوان «قرآن و عاشورا» در گالری آیه دانشگاه سوره برپاست.
کد خبر: ۷۹۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 20 November 2019

قرآن و عاشورا در آینه هنر

به گزارش تابناک سمنان: محمد بخشی زاده کیوریتور نمایشگاه قرآن و عاشورا، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این رویداد هنری گفت: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، افتتاحیه کانون‌های فرهنگی و هنری خود را با برپایی نمایشگاهی از آثار خوشنویسی، نقاشیخط، نقاشی، پوستر، عکاسی و لوگوتایپ برگزار کرد.

وی افزود: فراخوان این نمایشگاه که با محوریت سوره فجر و امام حسین (ع) برپا شده است را شهریور ماه منتشر کردیم و طی آن ۲۵۰ اثر به دست دبیرخانه رسید. پس از گزینش آثار و با توجه به محدودیت فضای گالری، در نهایت ۵۵ اثر از پنجاه هنرمند به نمایش درآمد.

عضو شورای عالی کانون خوشنویسی بسیج هنرمندان بیان کرد: پس از پایان نمایشگاه در نگارخانه آیه، آثار به باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران منتقل و یک نمایشگاه هم آنجا برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن و عاشورا در نظر داشت که هنرمندان قرآنی را شناسایی کند. ما در این نمایشگاه از سلبریتی‌های هر رشته استفاده نکردیم؛ بلکه آثار در بخش‌های دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید به نمایش گذاشته شده است و در این رویداد چهره‌های جدید بسیاری شناسایی شدند.

گفتنی است نمایشگاه قرآن و عاشورا تا روز پنجشنبه در نگارخانه آیه دانشگاه سوره میزبان علاقه‌مندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار