راه اندازی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی

معاون امور مالیاتی استان: در راستای الکترونیکی سازی خدمات، سازمان امور مالیاتی اوراق تشخیص و قطعی مالیاتی را بصورت الکترونیکی صادر می کند.
کد خبر: ۸۶۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ 13 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون امور مالیاتی آذربایجان غربی از فراهم شدن امکان ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان از امروز؛ 25 خردادماه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

باقرمهربان با بیان این مطلب گفت: با هدف تسریع در الکترونیکی سازی خدمات سازمان مالیاتی همچنین تسهیل فاصله گذاری اجتماعی به منظور مقابله با بیماری کرونا، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان آذربایجان غربی کلیدخورد.

وی افزود: بر این اساس از امروز برای تمام مؤدیان، حساب کاربری ایجاد می شود و برای مؤدیانی که متقاضی استفاده از خدمات « ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی » هستند، اوراق تشخیص و قطعی مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده آنان، به محض صدور، در این حساب کاربردی، بارگزاری می شود.

معون امور مالیاتی استان گفت: تمام مؤدیانی که دارای پرونده مالیاتی هستند، می توانند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir و ثبت «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها»، حساب کاربری برای ابلاغ الکترونیکی را برای خود فعال کرده و از مزایای این طرح استفاده کنند .

باقرمهربان با اشاره به اینکه اوراق مالیاتی صادر شده به طور خودکار در حساب کاربری متقاضی ابلاغ الکترونیکی بارگزاری می شود،گفت: همزمان با بارگزاری اوراق مالیاتی در حساب کاربری مؤدی، پیامک اطلاع رسانی به تلفن همراه مؤدی ارسال خواهد شد.

وی گفت: تاریخ مشاهده برگه در حساب کاربری به عنوان تاریخ ابلاغ واقعی در سامانه های مالیاتی ثبت می شود و این تاریخ ملاک محاسبه مواعد قانونی دیگر بوده و ابلاغ انجام شده برابر مقررات قانونی، تمامی پیامدهای ابلاغ واقعی را در برخواهد داشت.

معاون امور مالیاتی آذربایجان غربی، ابلاغ دقیق و به موقع اوراق مالیاتی، کاهش مراجعات ماموران مالیاتی به مؤدی، صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش زمینه ابتلا ب

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار