معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

حریرچی :ماسک بزنید تا مبتلا نشوید

هیچ دارو یا مواد غذایی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد و باید تنها استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ 28 June 2020
به گزارش  تابناک آذربایجان غربی، ایرج حریرچی در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: هیچ دارو یا مواد غذایی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد و باید تنها استفاده از ماسک در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک از ۱۵ تیر در اماکن عمومی الزامی خواهد شد، اضافه کرد: استان‌های با وضعیت قرمز باید این الزام را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله فیزیکی نقش مهم و پیشگیرانه‌ای در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا دارد.

حریرچی  افزود: ظرفیت بهداشت این استان برای وضعیت فعلی کافی است ولی اگر روند بیماری صعودی باشد بایستی تدابیر لازم اندیشیده شود 
رعایت فاصله‌گذاری در مطب‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها کمرنگ شده که در این خصوص، تذکرهای لازم را به سازمان نظام پزشکی داده ایم.
ایرج حریرچی  افزود: اگر رعایت پروتکل ها مورد توجه قرار نگیرد، از اختیارات قانونی در این خصوص استفاده می‌کنیم.

وی گفت: رعایت فاصله گذاری فیزیکی در اکثر استان‌های کشور و مراکز ارائه خدمات به طرز قابل توجهی کمرنگ شده و باید مردم این روند را تغییر دهند.


آذربایجان غربی جزء استان های با وضعیت قرمز در کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار