با حضور مسوولان استانی؛
آیین نواختن روز قم با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، شهردار کلانشهر قم، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از شهروندان در مدرسه استثنایی ابابصیر نواخته شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱ 31 October 2021

به گزارش تابناک قم، همزمان با ۲۳ ربیع الاول و سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، زنگ روز قم توسط آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نواخته شد.

در این آیین که با حضور سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم، مدیران کل آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، کانون پرورش فکری کودکان، دانش آموزان استثنایی برگزار شد، در یک فضای معنوی و بانشاط ضمن نواخته شدن زنگ روز قم، مسوولان استانی بر معرفی ظرفیت های این شهر در قالب ویژه برنامه های روز قم، تاکید کردند.

اجرای گروه سرود و همخوانی به همراه تجلیل از جمعی از کودکان استثنایی توسط مسوولان شهرداری قم با اهدای شاخه گل و هدیه از برنامه های دیگر این آیین بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این آیین با اشاره به ضرورت گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) و روز قم، گفت: آن چیزی که قم را قم کرد؛ ورود حضرت معصومه(س) به این شهر بوده که بعد از ورود این بانوی با کرامت به این شهر تاریخ و تمدن آن با تحول همراه شده است.

سعیدی افزود: معابر، فضای عمومی، فرهنگ عفاف و حجاب، پاکیزگی و نظافت و سایر ویژگی های این شهر مقدس باید متناسب با خصوصیات قم باشد.

وی حدیث و سفارش امام صادق(ع) در خصوص قم را مورد توجه قرار داد و گفت: امام صادق(ع) فرمود که قم حرم ما اهلبیت است، حرم دارای حرمت و شرافتی است که متفاوت با منزل و خانه است.

آیت الله سعیدی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمود که قم حرم اهلبیت است و این به معنای آن است که تمام کوچه و پس کوچه های قم این شرافت را دارند و باید حرمت آنها حفظ شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امام صادق(ع) قبل از تولد پدر حضرت معصومه(س) نسبت به میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) مژده داد و در یک سفارش عاطفی بر شیعیان نیز بر زیارت قبر وی تاکید کرد و اجر آن را نیز بهشت الهی دانست.

مطابق مصوبه سال ۹۷ شورای فرهنگ عمومی قم، بیست‌وسوم ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان روز قم نامگذاری شده است‌.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار