شهروندان یاسوجی از حمل و نقل عمومی استقبال چندانی ندارند تا جایی که اتوبوس‌های شهرداری به صورت اجاره در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۳ 16 December 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد تسنیم نوشت : شهر یاسوج که سال‌هاست نام پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد، در حالی با رشد چشمگیر جمعیت روبه‌رو بوده که در اغلب زیرساخت‌ها برای یک زندگی شهر با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کند.
این شهر که با توجه به آب و هوای مطلوب و موقعیت جغرافیایی(قرار گرفتن در دامنه کوه دنا) با سیل مهاجران از روستاها و شهرهای مختلف همراه بوده که نیازمند توجه خاص در توسعه زیرساخت‌ها است، موضوعی که اگر به آن توجه لازم نشود در آینده مشکلات عدیده‌ای را پیش‌روی مردم و مسئولان خواهد گذاشت.
صدها هزار ساکن مناطق حاشیه‌ای شهر یاسوج در فاصله‌ای اندک از شهر اغلب امور روزانه خود نظیر خرید، کارهای درمانی و پزشکی، گشت و تفریح و .... خود را در مرکز شهر یاسوج انجام می‌دهند و همین امر باعث شده که حجم کارها بر دوش شهرداری یاسوج افزایش پیدا کند.
در برخی از نقاط شهر یاسوج هر روزه شاهد صف کشیدن خودروهای مسافربری هستیم که کار جابجایی مسافر از شهر به مناطق حاشیه‌ای را انجام می‌دهند، ولی خبری از وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس نیست.
راه‌اندازی مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تابستان امسال پس از ده سال استارت خورد و شهرداری یاسوج نوید ساماندهی این موضوع را در آینده به شهروندان داده بود.
یکی از دلایل اصلی به تأخیر افتادن موضوع ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر یاسوج غیر استاندارد بودن اتوبوس‌های درون شهری بود که نیازمند تعمیر و بازگردانی این خودروها به چرخه فعالیت بود.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در آئین رونمایی و وارد چرخه کردن دستگاه‌های اتوبوس مسافربری درون شهری توسط شهرداری یاسوج گفت: هم اکنون پنج دستگاه اتوبوس درون شهری تعمیر و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد و در آینده ده دستگاه دیگر به این ناوگان اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به غیر فعال بودن سیستم حمل و نقل عمومی درون شهری یاسوج در یک دهه گذشته بیان کرد: در سال‌های گذشته ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری یاسوج طبق قرارداد در اختیار دانشگاه‌ها بوده‌است.
شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری یاسوج با تلاش همکاران در سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج تعمیر و برای خدمت رسانی به شهروندان در هفت خط اصلی شهر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار