کد خبر: ۱۰۱۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹ 30 December 2021
تبلیغات متنوع کالا در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و سهولت خرید اینترنتی باعث شده تا برخی از مردم به‌نوعی مصرف‌گرا شوند و بدون اینکه واقعاً به کالا و محصولی نیاز داشته باشند، صرفاً به دلیل اینکه آن کالا را دوست دارند و یا می‌خواهند خرید اینترنتی انجام دهند اقدام به خرید می‌کنند. بهتر است با کسب دانش سواد رسانه‌ای، به‌جای اینکه مصرف‌کنندگان فرهیخته باشیم، شهروندانی فرهیخته باشیم.

 

به گزارش تابناک همدان، تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و رنگ و لعاب بیشتری می‌گیرد. استفاده از تکنیک‌های مختلف در جذب مخاطب و اقناع او برای خرید‌های بیشتر اینترنتی باعث شده تا مشتریان این سایت‌ها، روزانه خرید‌های اینترنتی زیادی را انجام دهند.
 
با نگاهی به میزان برخی خرید‌های اینترنتی می‌توان دریافت که نیمی از این خرید‌ها بر اساس نیاز مخاطبان نیست و بیشتر تحت تأثیر تبلیغات انجام شده است. برخی هم در این میان دچار مصرف‌گرایی شده‌اند و فقط خرید می‌کنند، بدون اینکه واقعاً به آن کالا نیاز داشته باشند.
 
اگر شما هم تحت تأثیر تبلیغات گسترده رسانه‌ای مرتب خرید می‌کنید این یعنی دچار مصرف‌گرایی شده‌اید و با این کار فقط جیب صاحبان سرمایه را پر از پول می‌کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌هایی با موضوع سواد رسانه‌ای را مطالعه کنید تا با یادگیری این مهارت خیلی از مشکلاتتان حل شود.

هدف سواد رسانه‌ای این است که به مردم کمک کند تا به‌جای آنکه مصرف‌کنندگانی فرهیخته باشند، شهروندانی فرهیخته باشند.
 
منبع: شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار