آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان مرکزی (از ۶ بهمن) اعلام شد که در آن ۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان دیگر در وضعیت آبی قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 26 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: تغییر رنگ دست کم ۵ شهرستان از ۲ روز پیش تاکنون نشان از سرعت بالای چرخش اُمیکرون دارد.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: شهرستان های ساوه، فراهان، کمیجان، آشتیان، دلیجان که تا چند روز پیش در وضعیت آبی قرار داشتند، امروز به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند که نشان از میزان بالای خطرپذیری و سرایت بیش از حد تصور ویروس است.
وی تاکید کرد: دور از انتظار نیست که شهرستان های زرد استان در هفته آتی به رنگ نارنجی و مابقی نیز به رنگ زرد تغییر وضعیت دهند.
وی یادآور شد: پیش از این هم بارها گفته و تاکید شده بود که در صورت غفلت و هر گونه ساده انگاری، سویه اُمیکرون می تواند خسارات جبران ناپذیری را به بدنه استان و کادر بهداشت و درمان و در نهایت به جامعه وارد کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن تاکید بر آغاز موج ششم بر پایه اُمیکرون گفت: انتظار داریم و پیش بینی می کنیم در اواسط ماه آتی (اسفند ماه) به اوج و قله این موج برسیم و تا آن زمان باید به شدت مراقبت و محافظت کرد.
دکتر جمالیان افزود: در آخرین اعلام وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان، ۷ شهرستان اراک، ساوه، تفرش، فراهان، کمیجان، آشتیان و دلیجان در وشعیت زرد و ۵ شهرستان زرندیه، خنداب، شازند، محلات و خمین در وشعیت آبی قرار گرفته اند.
وی تاکید کرد: شهرستان کاشان که در همسایگی استان و شهرستان دلیجان قرار دارد به رنگ نارنجی، که هوشیاری مسئولین و مردم را می طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار