استاندار قم با بیان اینکه در کنگره شهدای استان تولید آثار ماندگار باید به‌عنوان یک اولویت دنبال شود، گفت: در این راستا طرح‌هایی همانند تولید فیلم بلند شهید مهدی زین‌ الدین و کتاب عکس شهدای استان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 31 January 2022

به گزارش تابناک قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در نشست شورای سیاستگذاری کنگره شهدای استان قم که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: استان قم شروع کننده کنگره های استانی شهدا بوده در حال حاضر هم مقرر شده است که کنگره شهدای روحانی این استان برگزار شود و در آبان ماه ۱۴۰۱  نیز اجلاسیه نهایی ۶ هزار و ۹۰ شهید استان قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان قم در زمینه جمع آوری و تبدیل آثار زندگی شهدا به تولیدات کارهای قابل توجهی انجام نشده است، گفت: آنچه از برگزاری کنگره های شهدا مهم است تولیدات و به تعبیر مقام معظم رهبری آثار ماندگار آن است که در حوزه مکتوبات، صوت و تصویر به جای بماند.

استاندار قم ادامه داد: دولت جدید فرصتی است که می توان کارهایی را برای شهدا در این دولت انجام داد، با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مواردی را مطرح کردیم از جمله تولید یک فیلم بلند با موضوع زندگی شهید زین الدین و همچنین کتاب عکس برای شهدای استان که این مسئول از این طرح ها استقبال کرد.

وی گفت: ما بنا داریم که ظرفیت‌های استانی را برای پشتیبانی و بهتر برگزار شدن این کنگره پای کار بیاوریم تا همانطور که خواسته مقام معظم رهبری است همه مردم استان به شکلی با موضوع کنگره که ایثار و شهادت است مرتبط شوند.

در ادامه حاجی زاده معاون سیاسی استاندار قم ابراز کرد: مقام معظم رهبری تمام کنگره های شهدا را رصد می کنند و وقت خود را اختصاص می دهند و تولیدات را با دقت می بینند و تذکر می دهند و با بیان نکات خود دریچه‌های جدیدی را برای برگزار کنندگان باز می کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به تحریف و فراموشی سبک زندگی شهدا نگرانی هایی دارند، گفت: یکی از راه های علاج جامعه برگشت به سبک زندگی شهدا است که باید از این الگوها درس بگیریم تا مشکلات جامعه به حداقل برسد.

معاون سیاسی استاندار قم گفت: ما سه سطح برای این گنگره تعریف کردیم که سطح اول تبیین کنگره و اهداف آن برای مسئولان، سطح دوم تبلیغ کنگره و سطح سوم نیز در زمان اجرا، تهییج است که همه جامعه متأثر از نام و سیره شهدا شوند.

وی با بیان اینکه ما تمرکز خود را در این کنگره بر روی تولیدات گذاشته ایم، گفت: تا کنون بر اساس آمار بیش از ۱۵۰ کتاب به چاپ رسیده است و در انتشارات جمکران ۴۰۰ سوژه در رابطه با دفاع مقدس جمع آوری کرده ایم که هر کدام از این سوژه ها قابلیت تولید کتاب، فیلم و دیگر آثار ماندگار را دارد.

حاجی زاده گفت: ما در بحث فضای مجازی هم با همکاری آموزش و پرورش لشکر حضرت قاسم را طراحی کردیم که مثل زمان جنگ گروهان بندی، دسته بندی و گردان بندی انجام دهیم و دانش آموزان را تحت آموزش قرار دهیم تا در ترویج سبک زندگی شهدا در فضای مجازی از این ظرفیت استفاده کنیم و یک لشکر سازماندهی شده در فضای مجازی داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار