نماینده ولی فقیه در استان البرز:
حسینی همدانی به سکوت تلخ کشورهای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در حالی که خون امت اسلام در سوریه و یمن و لبنان بر زمین ریخته می‌شود، عده‌ای که خود را سران کشورهای اسلامی معرفی می‌کنند،‌ خود را به خواب زده و این ظلم و جنایت را نمی‌بینند.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 02 October 2015
نماز سیاسی و عبادی جمعه این شهرستان امروز نیز با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولان شهری برگزار شد.
آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی خطیب جمعه کرج در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی، اظهار داشت: عید سعید غدیر، عید ولایت‌مداری و عید وحدت و انسجام امت اسلام است.
وی افزود: عید غدیر، عید امامت است و پیامبر گرامی اسلام (ص) در این روز نعمت را بر مسلمانان تمام کرده و امامت را برگزیدند و امروز نیز مسلمانان وظیفه دارند به اصول و ارزش‌هایی که پیامبر (ص) در خطبه غدیر مورد تاکید قرار دادند را به صورت ویژه توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز همچنین به تحولات سیاسی و مسائل مهم روز اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال این هستند که وحدت و انسجام مسلمانان و به ویژه مردم ولایی ایران اسلامی را مخدوش کنند.
حسینی همدانی تصریح کرد: در این شرایط حساس همه باید به میدان بیایند. علمای با بصیرت باید به میدان بیایند و از ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی با تمام توان حراست کنند.
وی همچنین فاجعه منا که منجر به کشته شدن صدها زائر خانه خدا شد را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه اداره مناسک حج و اداره حرمین شریفین به دست افراد فاسد و بی‌کفایتی افتاده که در طول سال در کشورهای اروپایی و آمریکایی به دنبال عیش و و فساد هستند.
خطیب جمعه کرج اظهار داشت: آل سعود به دستور اربابان غربی خود عمل کرده و به امت اسلام ظلم می‌کند. حالا معلوم نیست که مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر کجا هستند و چرا درباره فاجعه منا و جان باختن صدها نفر از زائران بی‌گناه سکوت کرده‌اند. متاسفانه مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر، امروز چشم‌های خود را بر جنایات آل سعود و خون‌های ریخته شده بیگناهان بسته و سکوت کرده‌اند.
حسینی همدانی به سکوت تلخ کشورهای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در حالی که خون امت اسلام در سوریه و یمن و لبنان بر زمین ریخته می‌شود، عده‌ای که خود را سران کشورهای اسلامی معرفی می‌کنند،‌ خود را به خواب زده و این ظلم و جنایت را نمی‌بینند.
وی آل سعود را عامل اصلی فاجعه منا دانست و گفت:‌ آل سعود باید پاسخگوی بی‌کفایتی خود باشد و به جهان اسلام پاسخ دهد که چرا برای امدادرسانی به زائران خانه خود تعلل کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: این تعلل را باید جهان اسلام با قدرت پیگیری کند. در حال حاضر کمترین انتظار مسلمانان از آل سعود، عذرخواهی است و باید آل سعود نسبت به بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی خود پاسخگو باشد.
حسینی همدانی گفت: آل سعود به دنبال این بود که حجاج بی‌گناه جان باخته را به صورت دسته‌ جمعی در این کشور دفن کند، اما نهیب مقام معظم رهبری که در حقیقت تهدیدی جدی و قاطع بود، آنها را اصلاح کرده و شاهد هستیم که رفتار آل سعود در روزهای اخیر تغییر کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از سیاست‌گذاری دولت در حوزه روابط بین‌الملل اشاره کرد و گفت: دولت مدعی بود که احترام به پاسپورت و شناسنامه ایرانی را در کشورهای خارجی افزایش می‌دهد، اما نه تنها اینگونه نشد بلکه شاهد هستیم که حتی به ایرانیان نیز در کشورهای خارجی بی‌احترامی می‌شود.
امام جمعه شهرستان کرج افزود: از سوی دیگر شاهد هستیم که به دلیل دفاع از اسلام و دفاع از مردم مسلمان در یمن و لبنان و سوریه، مسئولان دولت در کشورهای دیگر مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه به دلیل دفاع قاطع از مسلمانان کاردار ما در بحرین اخراج می‌شود.
حسینی همدانی ادامه داد: در چنین شرایطی می‌شنویم که به طور اتفاقی جایی عکس گرفته‌اند و در جای دیگری دست داده‌اند و یا حرکت‌های بیجایی چون عکس‌ گرفتن و پیاده‌روی انجام می‌دهند.
وی افزود: مسئولان باید بدانند که عکس‌ گرفتن‌های بیجا و دست‌دادن‌های بیجا و پیاده‌روی‌ها و تلفن زدن‌ها به آمریکا، به ایران اسلامی آسیب می‌زند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال مخدوش کردن چهره انقلابی کشورمان است، گفت: آنها دست دادن‌های اتفاقی را بزرگ می‌کنند تا به جهانیان بگویند که ایران عوض شده و دیگر آمریکا را شیطان بزرگ نمی‌داند و دست از حمایت از مبارزان اسلامی برداشته است.
حسینی همدانی بیان داشت: در همین حین آمریکایی‌ها جوری طراحی می‌کنند که وزیر خارجه ما و رئیس جمهور آنها به صورت اتفاقی با هم دست بدهند و با این کار به دنبال تکمیل سناریوی خود هستند.
وی افزود: متاسفانه برخی اتفاق‌ها مانند دست دادن‌ها و عکس گرفتن‌های بیجا موجب شده که دشمنان اهداف خود را تحقق یافته ببینند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: در این زمینه باید دولت سکوت را شکسته و به مردم پاسخ دهد که چرا چنین کارهای اتفاقی را یک دفعه شاهد هستیم. متاسفانه شاهد هستیم که دولت در این زمینه ابراز پشیمانی نمی‌کند و به مردم جواب نمی‌دهد.
حسینی همدانی با تاکید بر اینکه دشمنی ما با آمریکا عقیدتی است‌ گفت: ما بر اساس اصول و اعتقادات خود با آمریکا دشمن هستیم و این دشمنی به خاطر اختلافات سیاسی نیست. تا زمانی که آمریکا دست از توطئه‌های خود برندارد، مردم ما فقط یک پاسخ به آنها می‌دهند و آنهم مرگ بر آمریکا است.
وی گفت: در کنار شعار مرگ بر آمریکا، مردم ایران شعار مرگ بر آل سعود و مرگ بر اسرائیل را فراموش نکرده و به صورت اتفاقی دست از شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بر نمی‌دارد.
امام جمعه شهرستان کرج همچنین به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین خواست‌های مردم مسلمان و مومن استان البرز این است که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی قاطعانه با فحشا و مظاهر فساد برخورد کند.
حسینی همدانی بیان داشت: ریشه بسیاری از گناه‌ها و جرائم، فحشا است و نیروی انتظامی باید با قاطعیت در این حوزه عمل کند.
انتهای پیام/2302

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار