مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه از اضافه شدن چهار پرواز در مسیر کرمانشاه - تهران و بالعکس به پرواز‌های هفتگی این فرودگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ 19 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا مجتبی بیاتی گفت: پرواز‌های تازه اضافه شده فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در روز‌های سه‌شنبه و جمعه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی قشم در ساعات ۱۱:۰۵ و ۱۷:۰۵ دقیقه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس ایر از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

بیاتی تصریح کرد: پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه به مقاصد تهران، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش، قشم، بندرعباس، شیراز، ساری، تبریز و بالعکس انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه یادآوری کرد: ان فرودگاه هم‌اکنون با بهره گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ils (آی ال اس) به صورت ۲۴ ساعته آماده سرویس رسانی است، ضمن اینکه در بخش ایمنی و آتش نشانی نیز فرودگاه کرمانشاه به روزترین تجهیزات را در اختیار دارد.

وی یادآور شد: در سال گذشته چهار هزار و ٨٠۶ پرواز در فرودگاه کرمانشاه انجام شد که طی آن ۳۷۵ هزار و ۳۳۷ مسافر جابه جا شدند.

بیاتی تصریح کرد: فرودگاه کرمانشاه از لحاظ تعداد پرواز چهار درصد و از نظر جابه‌جایی مسافر نیز ۱۱ درصد در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

به گزارش ایرنا؛ قرارداد بهسازی باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه و تبدیل TAXI WAY (مسیر اتصال باند با ترمینال و آشیانه) موازی به باند در سال ۱۳۹۶ منعقد و طی این قرارداد مقرر شد عملیات بهسازی اپرون (پارکینگ هواپیماها) هم به مساحت ۳۶ هزار مترمربع، توسعه آن به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و افزایش چهار استند دیگر در دستور کار قرار گیرد، اما بخش عمده این کار باوجود گذشت چهار سال انجام نشد.

فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه‌های غرب کشور در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با ارتفاع یک هزار و ۳۲۲ متر از سطح دریا در فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه احداث شد.

در سال ۱۳۷۴ با خرید قسمتی دیگر از اراضی مورد نیاز، مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی برای استفاده از هواپیما‌های بدنه متوسط تا ایرباس از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، پایانه مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه‌های سازمانی توسعه و تکمیل شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار