۴۰ طرح عمرانی و خدماتی شهرداری قم با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 31 August 2022

به گزارش تابناک قم، به مناسبت هفته دولت، ۴۰ طرح شهرداری قم در زمینه‌های عمرانی، خدماتی، محیط زیست، حمل و نقل، ترافیک، فرهنگی، ورزشی و فضای سبز به بهره برداری رسید.

شهردار قم در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها گفت: در شش ماهه نخست امسال، برای افتتاح طرح‌های مختلف هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای ۶ ماهه دوم امسال هم برنامه ریزی شده است تا با اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان، طرح‌های مختلفی در مناطق مختلف شهر قم به بهره برداری برسد.

سید مرتضی سقائیان نژاد افزود: تقاطع نماز، تونل بلوار جمهوری اسلامی در منطقه ۲، راه اندازی خط بی، آر، تی پردیسان تا شهر قم و راه اندازی بوستان خضر از مهمترین طرح‌هایی هستند که تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

وی کمبود پارکینگ برای خودرو‌ها و موتور سیکلت را یکی از مشکلات شهر قم عنوان کرد و افزود: در شهر قم ظرفیت پارکینگ برای ۶ هزار خودرو ایجاد شده است.

شهردار قم گفت: پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر به ظرفیت هزار و ۶۰۰ خودرو نیز با حضور ۶ پیمانکار در مرحله مناقصه قرار دارد که تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شده و ساخت آن آغاز می‌شود.

سقائیان نژاد افزود: تا پایان امسال پارکینگ‌های جدید با ظرفیت هزار و ۱۰۰ دستگاه برای خودرو‌ها و ۲ پارکینگ با ظرفیت هزار و ۱۰۰ دستگاه موتور سیکلت در شهر قم به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از اختصاص ۲۰۰ هکتار از زمین‌های اطراف مسجد مقدس جمکران با موافقت تولیت مسجد و تعامل وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت پارکینگ در این منطقه خبر داد.

شهردار قم از ورود اتوبوس‌های جدید به شبکه حمل و نقل درون شهری قم خبر داد و گفت: با کمک استانداری قرار است ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با عمر ۵ سال پس از بازسازی وارد شبکه حمل و نقل شهری شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار