تابناک هرمزگان// رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۹۸ هکتار از زمین‌های ملی استان به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال با دستور قضایی رفع تصرف شده است.
کد خبر: ۱۰۷۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 06 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان، مجتبی قهرمانی افزود: این رفع تصرفات به دستور مقام قضایی و توسط یگان های حفاظت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منطقه آزاد قشم و ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی انجام شد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین با دستور قضایی بیش از ۳۹۹ هزار مترمربع از اراضی حریم ۶۰متری دریا نیز در این مدت توسط سازمان منابع طبیعی و آب منطقه ای، آزادسازی شد.

قهرمانی میزان رفع تصرفات اراضی کشاورزی از ابتدای امسال را نیز بیش از ۲۸۶ هزار مترمربع و در ۲۰۷ قطعه زمین اعلام کرد.

مقام عالی قضایی هرمزگان ضمن تأکید بر لزوم تدابیر پیشگیرانه به منظور صیانت از اراضی ملی و همچنین شتاب‌بخشی و هدف‌گذاری در تثبیت مالکیت‌ها یادآور شد: در راستای اجرای مفاد قانون؛ مواردی نظیر تکمیل طرح کاداستر اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت‌ها، ارائه به موقع دعاوی، اظهار دفاعیات مستدل و مستندسازی از دلایل و موارد ادعایی به منظور تسریع در  برخورد قانونی با متجاوزان و افراد سودجو راهگشا خواهد بود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان بر اهتمام ویژه دستگاه‌های متولی به گزارش سریع و به موقع تخلفات با هدف شتاب بخشی به روند رسیدگی‌های قضایی و صیانت از حقوق بیت‌المال تأکید کرد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار