باید به مسئولان نیز امر به معروف و نهی از منکر کرد. به عنوان نمونه اگر مدیری توانمند را از کار برکنار و به جای وی فرد ناشایستی را برای یک سمت حساس انتخاب می‌کنند، باید نهی از منکر کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 09 October 2015
به گزارش تابناک البرز: نماز سیاسی و عبادی جمعه این شهرستان امروز نیز با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسئولان شهری برگزار شد.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و باید همه مردم و مسئولان هوشیار و با بصیرت بوده و مقابل تهاجم دشمن ایستادگی کنند.
وی افزود: ما در حال جنگی تمام عیار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با دشمنان هستیم و اگر در این شرایط حساس هوشیار و با بصیرت نباشیم، نمی‌توانیم از دستاوردهای اسلام و انقلاب به درستی حفاظت کنیم.
خطیب جمعه شهرستان کرج یکی از اهداف دشمنان را ذهن‌های پاک جوانان و به ویژه دختران توصیف کرد و گفت: آنها می‌خواهند با ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه، ذهن زنان و دختران ما را منحرف کنند.
حسینی‌همدانی بیان داشت: باید با احیای فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر، با تهاجم فرهنگی دشمنان و ترویج بدحجابی مقابله کنیم. در این حوزه باید از همه ابزارهایی که در اختیار داریم، استفاده شود.
وی افزود: به عنوان نمونه این پیشنهاد وجود دارد که زنان باحجاب ما در اماکنی که دختران و زنان بدحجاب تردد دارند، حضور داشته و به صورتی رفتار کنند که الگویی مناسب برای زنان و دختران باشند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: البته نباید امر به معروف را محدود به تذکر به بدحجابی کنیم، بلکه باید در تمام اموری که به امور مسلمین مربوط است و به حاکمیت نظام اسلامی ضربه‌ می‌زند، امر به معروف و نهی از منکر کنیم.
حسینی‌همدانی اظهارداشت: به عنوان نمونه اگر ساخت و ساز غیر مجازی انجام و به شهر و مردم آسیب می‌رسد، همه باید مقابل این کار ایستادگی کرده و با امر به معروف و نهی از منکر، مردم را به راه صحیح تشویق کنیم.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر باید به مسئولان نیز امر به معروف و نهی از منکر کرد. به عنوان نمونه اگر مدیری توانمند را از کار برکنار و به جای وی فرد ناشایستی را برای یک سمت حساس انتخاب می‌کنند، باید نهی از منکر کنیم.
امام جمعه شهرستان کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه عزاداری و سوگواری برای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: هیئت‌های عزاداری و مداحان اهل بیت (ع) باید به صورتی رفتار کنند که فرهنگ غنی اسلامی و مفاهیم دینی و الهی به خوبی برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.
حسینی‌همدانی نقش مداحان در این حوزه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: باید ماه عاشورا ماه بصیرت‌افزایی باشد و جوانان به خوبی با نهضت عاشورای حسینی آشنا شوند.
به گفته وی،‌ پرهیز از خرافه‌گویی و یا تلاش تحریف واقعیت عاشورا و اصل عزاداری را از جمله مهمترین اهداف برگزاری مراسم عزاداری حسینی (ع) دانست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
از امام جمعه محترم ممنونیم ولی کو گوش شنوا!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
از خبر نگار دلسوز تابناک مچکررریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار