مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در بازدید از ندامتگاه فردیس گفت همه نوجوانان در یک مسیر تربیتی صحیح می‌بایست به اجتماع و زندگی سالم برگردند.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ 12 February 2023

به گزارش «تابناک البرز» سرپرست و جمعی از همکاران اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، به مناسبت ایام‌الله دهه‌ی فجر در ندامتگاه فردیس حضور یافته و برای نوجوانان کانون اصلاح و تربیت برنامه اجرا کردند.

 در ابتدای این ویژه برنامه نوجوانان این مرکز ضمن خوشامدگویی دسته جمعی، سرود «سلام فرمانده» را هم‌خوانی کردند.

در ادامه اعظم ذوالفقاری، کارشناس روابط عمومی کانون البرز، فعالیت‌های مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را معرفی کرد.

در بخش بعدی لیلی همتی، مربی مسؤول مرکز شماره ۳ کانون کرج قصه‌ی «شاه جهان» را برای این نوجوانان قصه گویی کرد.

در انتهای این ویژه برنامه نیز کارگاه‌های نقاشی خلاق، سفالگری، کاغذ و تا و کارگاه ویژه نوشتن خلاق  با حضور کارشناسان کانون برای نوجوانان حاضر برگزار شد.

در بخش دوم این ویژه برنامه نشست مشترکی با حضور علی چهارمحالی، مدیرکل زندان‌های استان البرز، مهری فلاح، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سید جواد تهامی، رییس ندامتگاه فردیس و جمعی از مسؤولان وکارشناسان هر دو سازمان برگزار شد.

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در این نشست، با تبریک ایام‌الله دهه فجر  از تلاش مجموعه‌ی همکاران کانون و تعامل خوب ندامتگاه فردیس قدردانی کرد و از پیش بینی فعالیت‌های فرآیند محور برای اجرا در کانون اصلاح و تربیت خبر داد.

این مقام مسؤول گفت ما سعی خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت و تلاش مجموعه‌ی کارشناسی نیازمندی‌های این نوجوانان را شناسایی و مطابق آن برنامه‌های فرهنگی مناسب را به صورت مستمر و فرآیند محوربرنامه‌ریزی کرده و اجرا کنیم و در پایان نمایشگاهی از توانمندی‌های این عزیزان دایر شود تا هم خود آن‌ها و هم مسؤولان نتیجه ی کار را نظاره کرده و با قابلیت‌های این دسته از نوجوانان آشنا شوند.  

فلاح بر ضرورت حضور این نوجوانان در اجتماع و بازگشت آنان به زندگی سالم تاکید کرد و گفت همه نوجوانان در یک مسیر تربیتی صحیح باید به اجتماع و زندگی سالم برگردند.

این مقام مسوول ضمن اهدای کتاب برای تجهیز کتابخانه کانون اصلاح و تربیت این ندامتگاه، بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در بین این دسته از نوجوانان تاکید کرده و گفت کودکان و نوجوانانی که مهارت خواندن یاد بگیرند و کتاب بخوانند تصمیم گیری عاقلانه‌تری دارند.

وی برای تجهیز کتابخانه مهدکودک به جهت آشنایی مادران زندانی با فرایند کتابخوانی برای فرزندانشان نیز با توجه به امکانات و شرایط موجود قول همکاری داد.

علی چهارمحالی مدیر کل سازمان‌ زندان‌های استان در این نشست ضمن تبریک جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران و قدردانی از حضور همکاران کانون و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، به تلاش‌های دشمنان برای نشان دادن چهره‌ی غیر واقعی از زندان‌های ایران به ویژه در حوادث اخیر اشاره کرده و از برخورد قاطعانه و مطابق مقررات و انسانی همکارانش با زندانیان در سطوح مختلف سخن گفته و  از همکاران کانون خواست تا در امر اطلاع‌رسانی واقعیت‌های موجود، به جامعه کمک کنند.

سید جواد تهامی، رییس ندامتگاه فردیس نیز در این نشست صمیمانه بر ضرورت بهره‌گیری از کار فرهنگی برای اصلاح نوجوانان در کنار امور مراقبتی و نگه‌داری آنان تاکید کرده و خواستار همکاری وتعامل بیشتر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادهای فرهنگی استان شد.

این مقام مسؤول اثربخشی امور فرهنگی را بسیار زیاد و در آینده ی این قشر از نوجوانان موثر دانست.

همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در ادامه‌ی این نشست تجربیات خود از حضور در این مرکز را مطرح کردند.

برخورد بسیار خوب و مناسب عوامل اجرایی ندامتگاه، فضای دوستانه و صمیمی، تعامل خوب با نوجوانان و لزوم مستمر بودن این قبیل فعالیت‌ها و استفاده از دیگر ظرفیت‌های فرهنگی از مواردی بود که در سخنان این عزیزان مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار