کد خبر: ۱۰۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 11 October 2015
رییس هیئت ورزش های کم بینایان و نابینایان استان البرز گفت: به دلیل کم توجهی و بی مهری مسئولان فعالیت ورزشی روشندلان البرزی با موانع زیادی روبرو است.

احمد اروندی در گفتگو با مهر اظهار کرد: ورزشکاران نابینا و کم بینا شرایط خاصی دارند و باید خدمات ویژه ای دریافت کنند تا فرصت و مجال حضور در فعالیت های اجتماعی از جمله ورزش را داشته باشند.

وی افزود: در حوزه ورزش ما از حداقل تسهیلات برای این قشر محرومیم و اگر فعالیتی صورت می گیرد به کمک خود خانواده ها و البته همت والای ورزشکاران روشندل است.

اروندی با بیان اینکه ورزشکاران کم بینا و نابینای البرزی روزهای خوبی را تجربه نمی کنند، گفت: این شرایط تا جایی پیش رفته است که من را مجاب کرده تا در فاصله چندماه مانده تا پایان دوره قانونی ریاستم در این هیئت استعفا بدهم و کناره گیری کنم.

وی با اشاره به وجود پتانسیل بالا در نزد ورزشکاران این هیئت گفت: در رشته های گلبال، شنا، شطرنج و دوومیدانی ورزشکاران مستعدی داریم که در حال فعالیت هستند، اما بیشتر این فعالیت شکل خودجوش دارد و آنها به شکل شخصی زمینه تمرین و حضور در مسابقات مختلف را فراهم می کنند.

رییس هیئت ورزش کم بینایان و نابینایان استان البرز ادامه داد: ورزش یکی از پل های ارتباط این قشر با دنیای بیرون است و به نوعی زمینه حضور روشندلان را به شکل موثری در فعالیت های اجتماعی فراهم می کند اما نمی دانم چرا مسئولان ما به این بخش اهمیت لازم را نمی دهند و از حمایت های حداقلی از ورزشکاران دریغ می کنند.

وی تصریح کرد: در جهت کمک به شرایط ورزشکاران کم بینا و نابینا اداره ورزش و جوانان کرج با فعال کردن هیئت شهرستان به کمک ما آمده است و بارقه ای از امید در جهت کاهش مشکلات ورزشکاران را در دل ها زنده کرده است.

اروندی در پایان افزود: بسیاری از نوجوانان و جوانان کم بینا و نابینا را داریم که می توانند با حضور در ورزش شرایط جدیدی را برای خود رقم بزنند و در این مسیر نگاه جدی تر مسئولان و فراهم کردن امکانات اولیه سخت افزاری یک ضرورت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار