کد خبر: ۱۱۰۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 13 May 2023

شهردار کومله با اشاره به اجرای جشنواره طی سه روز پیاپی یادآور شد: در روز اول برپایی سفره غذا و مسابقات شطرنج، روز دوم برنامه های فرهنگی و هنری و در روز سوم نیز کشتی گیله مردی برگزار شد و در طول جشنواره نیز بازی های بومی محلی نظیر لافند بازی اجرا شد.

دکتر مهدی پور هدف از برگزاری جشنواره بهار نارنج را رونق اقتصادی منطقه دانست و گفت: با برپایی ۵۰ غرفه توانستیم محصولات محلی و صنایع دستی مردم منطقه را بدون واسطه به دست مصرف کننده برسانیم.

 

وی در ادامه گفت : تمام تلاشمان را به کار بستیم تا به کمک اعضای محترم شورا و مسئولین شهر نقش کوچکی در شادی بزرگ شما داشته باشیم . وی از همه کسانی که از راههای دور نزدیک برای حضور در این جشن آمده بودند تشکر کرد و ضمن تشکر از تمامی مسئولین هماهنگ‌کننده در برگزاری این جشن تاکید کرد : بیش از همه از پرسنل پرتلاش شهرداری کومله تشکر می کنم که برای برپایی این جشن زحمت بسیار کشیدند.

شهردار کومله گفت : برگزاری اینگونه جشنواره ها بهانه ای است تا مشاغل خانگی رونق بگیرد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱۰ هزار بازدید کننده از جشنواره بهار نارنج کومله گفت: خوشبختانه روزهای بانشاطی رقم خورد و استقبال مردم عزیز فراتر از انتظار ما بود.

شهردار کومله اظهار امیدواری کرد که جشنواره هایی بمانند این جشنواره بمنظور ایجاد شور و نشاط بیشتر در سایر شهرهای گیلان برگزار شود و خاطر نشان کرد : تلاش داریم تا سال‌های آینده این جشن را با شکوهی افزون‌تر برگزار نماییم.

در ادامه این جشنواره صادق عظیمی دبیر جشنواره ضمن خوشامدگویی و تشکر از همه کسانی که از نقاط دور و نزدیک برای حضور در این جشن حاضر شده بودند گفت : شهر کومله دارای مردمانی بسیار خوب و مهماندوست میباشد که پذیرای شما هستند و خوشحالیم که بانی برگزاری این جشن هستیم.

عظیمی در ادامه گفت: با همکاری مجموعه شهرداری و شورا تلاش شد تا روزی به یادماندنی برای شما رقم بخورد.

صادق عظیمی به قدمت بهارنارنج اشاره کرد و افزود: در طول سالیان گذشته زمانی که فصل کار و نشاء برنج تمام می شد و عطر شکوفه های بهارنارنج در همه جا پخش بود ، پدران و مادران ما برای فرزندان خردسال خود از این شکوفه های نارنج به عنوان زینت آلات استفاده می کردند و حال خوشی را برای خود رقم می زدند .وی در ادامه از مجموعه فرمانداری, نیروی انتظامی و مسئولین امنیتی که در هماهنگی برپایی مراسم این جشن همکاری داشتند تشکر ویژه کرد

حسن امیدی راد عضو دیگر شورای شهر کومله هم به حاضرین خوش آمد گفت و افزود : برای برگزاری این جشن زحمات زیادی کشیده شده و خدا را شاکرم که توفیق خدمت به ما دست داد تا دل مردم و میهمانان عزیز را شاد کنیم.

 

جشنواره ملی بهار نارنج کومله لنگرود از ۲۰ اردیبهشت به مدت سه روز در شهر کومله برگزار شد و هنرمندان شهرستان لنگرود و استان گیلان در قالب بیش از ۵۰ غرفه محصولات صنایع دستی و لباس‌های محلی و غیره را به نمایش گذاشتند، همچنین در روز اول این جشنواره ۲۲۰ شطرنج باز در سالن فطمی کومله با هم به رقابت پرداختند، در روز سوم این جشنواره نیز کشتی گیله مردی در نظر گرفته شد که پهلوانان گیلان و مازنداران درآن به رقابت پرداختند.

در جریان این جشنواره ملی، از سند ثبت ملی بهارنارنج رونمایی شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار