مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برنامه جمع‌آوری، استحصال و هدایت آب‌های سطحی در ۵۰ شهر استان توسط شهرداری‌ها و با هدف پیشگیری از وقوع سیل و آبگرفتگی معابر با توجه به خطرپذیری سیل در آن مناطق در دست تدوین است.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 17 May 2023

منصور شیشه‌فروش افزود: در یکسال گذشته مطالعاتی در شهر اصفهان با توجه به بارش‌ها و امکان وقوع سیل انجام شد که شهرداری اصفهان برای انجام مطالعات این برنامه از طریق مشاور قرار داد بست و این مطالعات تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به برگزاری هر هفته جلسات مرتبط با اجرای طرح پیشگیری و کنترل سیلاب‌های فصلی در استان اصفهان گفت: بر این اساس در همه گروه‌ها آسیب پذیری انجام و راهکارهای اجرایی برای پیشگیری از آبگرفتگی و استحصال آب دریافت شد.

وی خاطرنشان کرد: جمع آوری رواناب‌ها به تغذیه سفره‌های آبهای زیرزمینی منجر شود از فرونشست هم پیشگیری می کند؛ همچنین استفاده از رواناب‌ها برای آبیاری فضای سبز و پیشگری از وقوع حوادث مرتبط با جمع شدن آن در سطح شهر هم در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

وی همچنین به انجام مطالعات لرزه خیزی اصفهان توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: مطالعات این طرح یکسال طول کشید و بر این اساس طرح واکنش سریع در برابر حوادث لرزه ای توسط شهرداری در کلان‌شهر اصفهان تدوین شده است.

شیشه فروش افزود: مدیریت بحران استان متناسب با هر یک از حوادث، به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده است که مطالعاتی متناسب با خطرات قبلی وقوع آن حوادث در یکسال داشته باشند.

وی یادآور شد: آخرین مطالعات بحث فرونشست زمین است که با محوریت شهرداری بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته و مقرر شده است که شهرداری اصفهان مطالعات را تکمیل و راهکار مشخص را ارائه کند و هر خطری که در این رابطه در مناطق شهری اصفهان است را به‌منظور اعلام به دستگاه‌های متولی مشخص کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار