هلال احمر استان کردستان
خانه هلال شهر شویشه واقع در ۴۵ کیلومتر سنندج مرکز استان کردستان روز سه شنبه همزمان با آیین افتتاح پروژه های امدادی و عمرانی هلال احمر جمهوری اسلامی در سراسر کشور به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ 14 June 2023

به گزارش تابناک کردستان، آیین افتتاح پروژه‌های امدادی و عمرانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد و در قالب همین مراسم، خانه هلال شهید حاتم شریعتی شهر شویشه به عنوان ۱۱۴ امین خانه هلال استان، راه‌اندازی شد.
فرماندار سنندج در این آیین گفت: نیروهای هلال احمر به صورت شبانه‌روزی و در همه ایام سال به مردم خدمات می دهند همچنانکه نوروز امسال در بحث نشاط اجتماعی نیز در ۲ پایگاه صلوات آباد و باقرآباد سنندج خوب عمل کردند.
حسن عسکری با بیان اینکه بخش زیادی از کار امداد و نجات توسط داوطلبان انجام می‌شود، افزود: یکی از نکات مهم در مدیریت، مشارکت دادن مردم در مدیریت است و هر جا توانستیم بستری برای مردم فراهم کنیم که نقش آفرینی کنند، موفق بودیم.
وی به مشارکت دادن مردم و بسیج مردمی توسط امام راحل در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار کرد: امروز هم هلال احمر بستر مناسبی برای شرکت مردم در انجام خدمات امدادی فراهم کرده که بسیار اررشمند است

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه شاهد حضور جوانان با انگیزه در هلال احمر برای ارائه خدمت به مردم هستیم، ادامه داد: امروز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دنیا حرف برای گفتن دارد و در زلزله اخیر ترکیه هم در امر امداد رسانی پیش قدم شد.
سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کردستان هم در این آیین اظهار کرد: هدف از ایجاد خانه هلال کاهش خطرپذیری و افزایش تاب آوری جامعه در برابر حوادث است.
ایرج قوامی یادآور شد: آموزش افراد علاقمند برای حضور در حوادث امدادی تا قبل از حضور نیروهای امدادی در صحنه حادثه از دیگر اهداف تشکیل خانه هلال است.
وی با بیان اینکه استان کردستان در معرض زلزله است، اضافه کرد: باید همواره آماده وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی باشیم و آموزش مردم برای امدادرسانی و کاهش خسارات جانی و مالی ضروری است.
امروز به طور همزمان ۵۴۱ پروژه امدادی در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار