مدیرکل ثبت احوال استان کردستان گفت: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۵ هزار و ۵۰۳ واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل۳ .۵ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 01 August 2023

به گزارش تابناک سنندج به نقل از خبر انلاین،علی جوکار مدیرکل ثبت احوال استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۵ هزار و ۵۰۳ واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل۳ .۵ درصد کاهش داشته است.
وی تعداد ولادت ثبت شده پسران را ۲ هزار و ۸۲۴ و تعداد ولادت ثبت شده دختران ۲ هزار و ۶۷۹ واقعه عنوان کرد و افزود: بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۲ .۳۰ درصد است.
مدیرکل ثبت احوال استان کردستان بیان کرد: تازه ولادت‌های ثبت شده چهار هزار و ۲۱ مورد در شهرها و هزار و ۴۸۲ مورد نیز در روستاهای استان بود.
جوکار با بیان اینکه نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۵.۱ است، افزود: در مقابل هر۱۰۰ واقعه تولد دختر حدود ۱۰۵ واقعه تولد پسر امسال در استان به ثبت رسید.
وی عنوان کرد: در بین نوزادان دختر نیز بیشترین اسامی به ترتیب مربوط به "آنیا"، "ماهلین"، "دلوین" ، "سدنا" و "نورا" و در بین پسران هم "محمد"، "شاهان"، "آیهان"، "میران" و "آراد" است.
جوکار تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد هزار و ۹۵۱ واقعه وفات به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۴درصد افزایش دارد.
وی تعداد وفات شهری را هزار و ۲۸۳ و روستایی ۶۶۸ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد وفات ثبت شده مردان هزار و ۱۴۰ مورد و تعداد وفات ثبت شده زنان ۶۶۸ واقعه بود.
مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۵.۸۵ سال میانگین سن زنان فوت شده ۷۰.۵۶سال بود.
جوکار خاطرنشان کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۴۰.۶ است؛ یعنی در مقابل هر۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده زنان حدود ۱۴۰ واقعه وفات مردان به ثبت رسید.

برچسب ها: ولادت ، کردستان ، سنندج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار