معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان از برگزاری نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری «فن‌نما» از ۱۰ تا ۱۲ مهر امسال در این کلانشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ 30 August 2023

سعید ابراهیمی گفت: شهرداری در این نمایشگاه بیشتر نقش مجری را بر عهده دارد و برای بهره‌برداری از ثمرات آن به زمان بیشتری نیاز است اما در مجموع توانسته‌ایم از حوزه فناوری نتایج مطلوبی کسب کنیم و به آن بلوغ رسیده‌ایم که به محصولات شرکت‌های فناور توجه نشان دهند.

ابراهیمی گفت: این ضرورت وجود دارد که به سمت ارتباطات و تعاملات راهبردی با ذی‌نفعان کلیدی حرکت کنیم و در این راستا شهرک علمی تحقیقاتی اکنون از تمامی آنها مهم‌تر است چرا که بخش زیادی از شرکت‌های مربوطه را پوشش می‌دهد. ضمن اینکه شهرداری به دنبال گسترش ارتباط با مجموعه‌های شتاب‌دهنده‌، صندوق‌های خطرپذیر و شرکت‌های دانش‌بنیان است که در قالب نمایشگاه فن نما تا حد زیادی قابل‌دستیابی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: ضمن اینکه با استانداری هماهنگ شده‌ایم تا هیئت‌های خارجی مختلفی را که در زمان برگزاری این نمایشگاه در اصفهان حضور دارند، برای بازدید از نمایشگاه دعوت کنیم، در سه روز پایانی نیز هم‌زمان با برگزاری جایزه مصطفی است، امکان بازدید مهمانان خارجی این برنامه از دستاوردهای فناورانه فراهم است.

او با بیان اینکه از حدود هشت هزار شرکت دانش‌بنیان ۸۰۰ شرکت در اصفهان مستقر است، گفت: بر این اساس ۱۰ درصد از ظرفیت دانش‌بنیان‌های کشور در استان اصفهان فعال هستند.

معاون شهردار اصفهان با بیان اینکه حداقل ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، گفت: پیش‌بینی شده است که اعتباری بالغ‌بر ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای نمایشگاه فن‌نما هزینه شود و موضوعات کلان آن در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه محیط‌زیست، شهر هوشمند، صنایع خلاق، نفت، گاز و پتروشیمی، ساختمان و صنایع وابسته، کشاورزی و امنیت غذایی، سلامت و فناوری‌های زیستی و ماشین‌سازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار