مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ٣٧٠ هزار دانش‌آموز ابتدای مهرماه امسال راهی کلاس درس می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ 06 September 2023
سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در استان کرمانشاه حدود ٣٧٠ هزار دانش‌آموز و ١۶ هزار کلاس درس داریم، ۵٠ درصد دانش‌آموزان ما ابتدایی و ۵٠ درصد باقیمانده متوسطه اول و متوسطه دوم، فنی و کاردانش هستند.

وی افزود: کمبود معلم غیر قابل جبران در استان کرمانشاه نداریم و بخشی از همکاران ما به عنوان حق‌التدریس برای جبران کمبودها فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: در مقطع ابتدایی با توجه به اینکه یک معلم تمام وقت و در طول هفته با دانش‌آموزان در ارتباط است اگر کمبود معلم داشته باشیم عموما کمبود غیرقابل جبران تلقی می‌شود که در استان کرمانشاه با چنین کمبودی مواجه نیستیم.

وی گفت: در مقطع متوسطه اول و دوم اگر کمبود معلم داشته باشیم با حق‌التدریس جبران می‌شود و همکارانی که زیر ٢٠ سال خدمت کردند موظف هستند ٢۴ ساعت در هفته معادل چهار روز خدمت کنند و یک روز در هفته را می‌توانند به صورت اضافه تدریس خدمت کنند.

این مسئول ادامه داد: امکان برای خدمت رسانی معلمین بازنشسته هم وجود دارد و این به معنی کمبود غیرقابل جبران معلم نیست و آموزش و پرورش استان کرمانشاه به لحاظ نیرو شرایط خوبی دارد.

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی به نسبت دانش‌آموزان در استان کرمانشاه بعد از وقوع زلزله سرپل ذهاب به شکل قابل ملاحضه ای افزایش یافت اما نامتوازن است به عنوان مثال در قصرشیرین و نوسود سرانه فضای آموزشی بالغ بر ٩ متر مربع است.

محمدی تأکید کرد: در مناطقی که اقبال مردم برای سکونت بیشتر است طبیعتا سرانه فضای آموزشی کاهش می‌یابد و در استان کرمانشاه میانگین سرانه فضای آموزشی پنج و ٢ دهم متر مربع است.
 
 
 
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار